دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 367739

به گفته کوروس ربیعی مسوول حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران، تک درنای امید هنوز از دست رفته نیست و احتمال بازگشت این پرنده در سال آینده وجود دارد.

احتمال بازگشت تک درنای امید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، « تک درنای امید هنوز از دست رفته نیست و احتمال بازگشت این پرنده در سال آینده وجود دارد » این را کوروس ربیعی مسوول حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران می‌گوید.

« تک درنای امید هنوز از دست رفته نیست و احتمال بازگشت این پرنده در سال آینده وجود دارد » این را کوروس ربیعی مسوول حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران می‌گوید.

با توجه به تجربه سال ۱۳۸۷ که امید به مازندران سفر نکرده بود، اما یک سال بعد دوباره این پرنده به مازندران سفر کرد و امید را از دست رفته نمی‌دانیم.

درحالی جفت بلژیکی درنای سیبری چشم‌انتظار آمدن درنای امید می‌بود، اما امید به تالاب فریدونکنار نیامد.

معمولا درنا باید اواخر پاییز نهایتا اوایل زمستان به فریدونکنار می‌آمد که امسال این اتفاق نیفتاد البته در طول سال‌های مهاجرت این احتمال هم وجود داشت.

درنای بلژیکی جهت همراهی با «امید» و به منظور احیای کریدور پروازی ایران از بلژیک به تالاب فریدونکنار منتقل شد.

«رویا» نام درنای پرورشی است که ششم بهمن ماه امسال از بلژیک برای همراهی با امید تک درنای سیبری به مازندران منتقل شد.

روز یک‌شنبه ۱۴ اسفند ماه هر دو پرنده تالاب فریدونکنار را به مقصد سیبری ترک کردند ولی پس از طی ۱۵۰ کیلومتر مسافت درنای بلژیکی یا همان رویا از ادامه همراهی با «امید» درنای سیبری بازماند.

«رویا» در این منطقه به مدت دو روز سرگردان شده بود ولی زنده‌گیری و به همان اوجاکله منتقل شد و اقدامات لازم برای حفاظت از این پرنده زیبا و نادر انجام گرفت.

پس از این ماجرا ادامه چشم‌انتظاری درنای رویا برای برگشت امید شروع شد، البته طی این ماه‌ها اقدامات لازم در ارتباط با درنا براساس پروتکل‌های مورد تایید بوده است.

کوروس ربیعی مسوول حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران می‌گوید که بر اساس یک تصمیم نهایی درنای بلژیکی یک سال دیگر در مازندران می‌ماند و به زادگاه خود در بلژیک نخواهد رفت.

تک درنای امید هنوز از دست رفته نیست و احتمال بازگشت این پرنده در سال آینده وجود دارد.

البته باید نحوه نگهداری درنای بلژیکی در یک سال آینده به گونه‌ای باشد که رویا به پرنده دیگری وابسته نشود تا بتواند همسفر امید به سیبری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha