جشن روز ولنتاین یا جشن عشاق هرچند شاید در میان زوج‌های جوان محبوبیت زیادی داشته باشد، اما انتقادها از آن کم نیست.

افراد مجرد چگونه می‌توانند با حس تنهایی کنار بیایند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرارو از بی بی سی، در حالی که برخی از جنبه تجاری این جشن که با فروش انواع کالاهای تجاری همراه است انتقاد می‌کنند عده‌ای دیگر یادآوری می‌کنند که زندگی انسان فراز و نشیب‌های زیادی دارد و جدایی و تنهایی هم بخشی از زندگی است.

مقام‌های آمریکا سال گذشته سطح انزوا و تنهایی شهروندان را در حد یک «همه‌گیری» توصیف کردند. در چنین شرایطی تحمل جشن روز ولنتاین که با انتظارهای اجتماعی هم همراه است برای افراد تنها و مجرد چندان آسان نیست.

برخی دانشمندان هشدار می‌دهند که خطر تنهایی و انزوای شدید برای سلامت افراد کمتر از خطر مصرف ۱۵ سیگار در روز نیست. بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود نیمی از افراد بزرگسال در آمریکا گفته‌اند که تجربه احساس تنهایی را دارند.

یکی از توصیه‌های روانشناسان به افرادی تنها در دوره جشن روز ولنتاین این است که به جای سرزنش خود تلاش کنند از فرصت‌های موجود برای برقراری ارتباط عاطفی یا دوستانه با دیگران استفاده کنند. به عنوان مثال افرادی که مدت‌ها است که از شریک زندگی خود جدا شده‌اند می‌توانند به جای اینکه پیشنهادها برای قرار آشنایی با دیگران را رد کنند نحوه نگاه خود به این موضوع را تغییر دهند.

تلاش برای معاشرت‌های ساده و تعامل با دیگران یکی دیگر از توصیه‌ها به افراد تنها و منزوی است.

در این میان باید توجه داشت که احساس تنهایی جنبه‌ای ذهنی دارد. به این معنا که سطحی از معاشرت و روابط اجتماعی ممکن است برای یک نفر کافی باشد، اما فرد دیگری با همان میزان احساس تنهایی کند.

در واقع احساس تنهایی به دلیل فاصله سطح واقعی روابط اجتماعی فرد با سطح روابط اجتماعی مورد علاقه او شکل می‌گیرد.

روانشناسان به افرادی که از احساس تنهایی رنج می‌برند همچنین توصیه می‌کنند که تنهایی در اماکن اجتماعی مانند رستوران و سینما و سالن کنسرت حضور پیدا کنند. از نظر آن‌ها صرف حضور در کنار دیگران می‌تواند به این افراد کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha