یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که به طور منظم ورزش می کنند کمتر احتمال دارد به کووید مبتلا شوند یا در صورت ابتلا، نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند.

ورزش خطر ابتلا به کووید و بستری شدن در بیمارستان را کاهش می دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، به گفته محققان، در مقایسه با افراد بی تحرک، بزرگسالانی که از دستورالعمل‌های فعالیت بدنی پیروی می‌کنند، ۱۰ درصد کمتر احتمال ابتلاء به عفونت کووید و ۲۷ درصد کمتر احتمال دارد که به دلیل آن بستری شوند.

«هووارد سسو»، نویسنده ارشد این مطالعه و دانشیار اپیدمیولوژیست در بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون، می‌گوید: «این مطالعه بزرگ و منحصربه‌فرد در افراد مسن، حمایت مهمی برای فعالیت بدنی در پیشگیری از عفونت کووید ۱۹ و بستری شدن در بیمارستان فراهم می‌کند که ممکن است به طور گسترده‌تری به تقویت عملکرد ایمنی و کاهش آسیب‌پذیری در برابر عفونت‌ها گسترش یابد.»

برای این مطالعه، محققان سلامت بیش از ۶۱۵۰۰ سالمند را که در سه کارآزمایی بالینی در حال انجام قبل از شروع پاندمی کووید در سال ۲۰۲۰ شرکت داشتند، ردیابی کردند.

همه شرکت کنندگان در مورد سبک زندگی و ورزش خود گزارش دادند، از جمله مدت زمانی که برای فعالیت‌هایی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، دویدن و بالا رفتن از پله‌ها صرف می‌کردند.

با استفاده از این گزارش‌ها، محققان بر اساس دستورالعمل‌های فعالیت بدنی ایالات متحده، شرکت‌کنندگان را به‌عنوان بی تحرک، کم تحرک یا به اندازه کافی فعال دسته‌بندی کردند.

دستورالعمل‌ها می‌گوید که بزرگسالان باید حداقل ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط یا ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت شدید در هفته داشته باشند.

نمونه‌هایی از ورزش‌های با شدت متوسط عبارتند از پیاده‌روی سریع، بازی تنیس دو نفره، انجام کار در حیاط یا شرکت در کلاس‌های ایروبیک. فعالیت‌های شدید شامل دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا، یا فوتبال است.

نتایج نشان می‌دهد بین ماه می ۲۰۰۰ و می ۲۰۲۲، افرادی که این دستورالعمل‌ها را رعایت کرده بودند کمتر احتمال داشت به کووید مبتلا شوند یا در صورت ابتلاء، بیماری شأن شدید باشد.

به گفته محققان، به نظر می‌رسد این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که مزایای فعالیت بدنی برای زنان قوی‌تر است، اما به گفته محققان، مطالعات بیشتری برای بررسی کامل تفاوت‌ها در فواید مورد نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha