مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سوابق بیمه ای بیمه شدگان تکمیل کننده پرونده الکترونیک سلامت است.

سوابق بیمه‌ای بیمه‌شدگان، تکمیل کننده پرونده الکترونیک سلامت است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، جمشید شایانفر در خصوص بیشترین تعداد بیمه‌شدگان در صندوق‌های سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران ۴۵ میلیون نفر بیمه شده در ۴ صندوق بیمه‌ای دارد؛ صندوق بیمه روستاییان با ۲۰ میلیون نفر جمعیت بیشترین بیمه شده را به خود اختصاص داده که شامل روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر است. همچنین مشمولین صندوق بیمه سلامت همگانی ایران با قریب به ۱۷ میلیون نفر جمعیت که بخشی از آنها فعال و بخشی بالقوه بیمه شده سازمان هستند.

مدیر کل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: آنهایی که بالقوه بیمه شده سازمان هستند می‌توانند در هر زمانی بیمه خود را فعال کنند، برای این افراد ارزیابی وسع انجام شده و بر اساس دهک اعلامی از سوی وزارت تعاون برای افراد در ۵ دهک اول بیمه رایگان در نظر گرفته می‌شود، لذا افراد در دهک‌های ۶ تا ۹ به تریب ۲۰ درصد، ۳۰ درصد، ۴۰ درصد، ۵۰ درصد پرداخت کرده و تنها دهک ۱۰ تمام حق بیمه را پرداخت می کند.

وی تصریح کرد: مشمولین صندوق کارکنان دولت با قریب به ۵ میلیون نفر بیمه شده شامل کارمندان دولت و اعضا خانواده آنها بوده و کمترین جمعیت صندوق مربوط به صندوق سایر اقشار قریب به ۳ میلیون نفر است، این صندوق شامل خانواده شهدا و ایثارگران، مددجویان بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام (ره)، طلاب و روحانیون، دانشجویان و اتباع خارجی هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، شایانفر در پاسخ به این پرسش که آیا بخش سوابق در سامانه بیمه سلامت از سال ۱۴۰۱ نمایی از پرونده الکترونیک سلامت است اظهار داشت: این بخش می‌تواند به پرونده الکترونیک سلامت متصل شده و تکمیل کننده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha