معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو از تدوین آیین نامه داروسانی درب منزل با محوریت نسخه الکترونیک و ارایه خدمات غیرحضوری عرضه دارو در یکماه اخیر با استفاده از نظرات ذینفعان خبر داد و گفت: از یک هفته قبل نیز این آیین نامه برای استفاده از نظرات متخصصان حقوقی مورد بررسی قرار گرفته و در روزهای آینده این آیین نامه ابلاغ می شود تا مردم از خدمات ارسال غیرحضوری دارو بهره مند شوند.

آیین نامه «دارورسانی درب منزل» به زودی ابلاغ می شود

به گزارش سلامت نیوز، دکتر سید حیدر محمدی در نشست خبری خود در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران با تاکید بر اهمیت تفکیک بین فروش اینترنتی دارو و دارورسانی درب منزل، گفت: فروش اینترنتی دارو به معنی مراجعه مردم به فضای اینترنت برای تهیه داروست اما دارورسانی درب منزل این گونه است که افراد با ارائه کد رهگیری نسخه می توانند داروی خود را درب منزل تحویل بگیرند که این کار با استفاده از ظرفیت سکوهای اینترنتی قابل انجام است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بخش مهمی از مشکلات ارزی برای تامین دارو با همکاری نزدیک بانک مرکزی، برطرف شده است، افزود: امیدواریم نیازهای صنعت و تولید کنندگان دارو در زمینه نقدینگی با کمک بانک های عامل تامین شود. همچنین حمایت و تعهدات سازمان های بیمه گر از طریق تقویت پوشش بیمه ای داروها و پرداختی بهنگام این سازمانها می تواند به کاهش پرداختی از جیب مردم منجر شود.

وی از تغییر سیاست های ارزی تامین شیرخشک از آبان ماه امسال در کشور، یادآور شد: ارز مورد نیاز شیرخشک به تالار اول و با ارز 28 هزار و 500 تومانی منتقل شد و در طرح دارویار نیز با کمک نظام بیمه ای، اجازه افزایش پرداخت از جیب مردم برای بیمه شدگان را ندادیم.

دکتر محمدی با اشاره به تحویل اولین محموله واکسن پنوموکوک به معاونت بهداشت وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: برنامه داریم که ظرف 4 ماه آینده، کل واکسن پنوموکوک و روتاویروس اعلامی از سوی معاونت بهداشت را تامین کنیم. روند واکسیناسیون با واکسن پنوموکوک از استان هرمزگان آغاز شده است.

به گفته رییس سازمان غذا و دارو در 6 ماه اول سال آینده تولید این دو واکسن توسط دو شرکت دانش بنیان داخلی انجام و وارد بازار سلامت کشور خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha