سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 368201

شامپو نقش اصلی در تمیزکردن موها را برعهده دارد. اما آیا این محصول میتواند عوارضی هم داشته باشد؟! پاسخ بله است. برخی از ترکیبات موجود در فرمولاسیون شامپوها ممکن است مضر باشند. بی ضررترین شامپو برای مو باید دارای ویژگی های زیر باشد:

بی ضررترین شامپو برای مو چه ویژگی هایی دارد؟

بی ضررترین شامپو برای مو چه ویژگی هایی دارد؟

شامپو نقش اصلی در تمیزکردن موها را برعهده دارد. اما آیا این محصول میتواند عوارضی هم داشته باشد؟! پاسخ بله است. برخی از ترکیبات موجود در فرمولاسیون شامپوها ممکن است مضر باشند. بی ضررترین شامپو برای مو باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • فاقد سولفات، پارابن و مواد مضر
  • دارای ترکیبات مغذی و ترجیحا گیاهی
  • تامین چربی و رطوبت مورد نیاز برای سلامت موها
  • قابلیت آبرسانی و نرم کنندگی و جلوگیری از خشکی
  • قدرت پاک کنندگی کثیفی بدون از بین بردن چربی کف سر
  • جلوگیری از کدر شدن موها و کمک به درخشش آنها و تثبیت رنگ مو
  • حالت دهی به مو

توجه به ترکیبات بکار رفته در فرمولاسیون محصول امری است که باید هنگام خرید شامپو به آن توجه کرد. برای این که موهای سالمی داشته باشید، توصیه میکنیم از بی ضررترین مدل های شامپو برای موهای خود استفاده کنید که علاوه بر تمیزی مزایای دیگری نیز مانند آبرسانی، حالت دهی، نرم کنندگی و از بین نبردن چربی کف سر را داشته باشند. البته مهم ترین ویژگی این است که یک شامپو بدون سولفات باشد. زیرا شامپوهای فاقد سولفات برای داشتن موهایی سالم و شاداب کار کرده و شامپوهای حاوی سولفات با از بین چربی و رطوبت طبیعی موها، منجر به خشکی و وزی آنها میشوند.

آیا شامپوهای فاقد سولفات، بدون ضرر هستند؟

سولفات عامل اصلی کف در محصولات مراقبت از مو است. برخی از افراد گمان می کنند که شامپویی که کف زیادی تولید می کند بهتر و موثرتر موها را تمیز می کند. اما سولفات ها همانند سورفاکتانت ها، چربی و رطوبت مورد نیاز موها را کاهش داده و موجب خشکی پوست و موی سر می شوند. استفاده طولانی مدت از شامپوهای حاوی سولفات موها را نازک و شکننده می کند و آسیب پذیری آن ها را افزایش می دهد. اگر ترکیباتی مانند لوریل سولفات و سدیم لورت سولفات در شامپویی وجود داشت، برای حفظ سلامت موهای خود از آن استفاده نکنید.

022cd5f5-8936-443c-bbf1-73e085141ae3.jpg

معرفی 5 مدل از بهترین شامپوهای بدون سولفات

شامپو بدون سولفات لافارر مخصوص موهای رنگ شده

شامپو لافارر فاقد سولفات است و به کراتین مو آسیبی نمی زند. همچنین این شامپو مانع از کدر شدن موها شده و از شکنندگی و نازک شدن آن ها جلوگیری می کند. ترکیبات موجود در این محصول به بازسازی مو کمک کرده و در تثبیت رنگ مو موثر هستند. یکی دیگر از ویژگی های این شامپو تامین نیازهای مو و تغذیه کنندگی آن ها است. این محصول در تقویت موها و افزایش رشد آن ها موثر است.

شامپو بدون سولفات لافارر برای موهای رنگ شده با تامین رطوبت مو، درخشندگی و حالت پذیری آن ها را افزایش می دهد. این شامپو یک شوینده ملایم است که هر روز می توانید از آن استفاده کنید و برای حفظ سلامت موهای رنگ شده، دکلره و کراتین شده گزینه مناسبی است.

شامپو زغال بامبوکربن بدون سولفات اچ اس لاین

این شامپو، محصولی مناسب برای موهای آسیب دیده است، موها را ملایم شستشو می دهد و موجب نرمی و لطافت آن ها می شود. ترکیبات گیاهی و طبیعی بکار رفته در فرمولاسیون شامپو زغال بامبو کربن بدون سولفات اچ اس لاین باعث شده تا نام آن در لیست بی ضررترین شامپوها برای مو قرار بگیرد. ۹ ماده گیاهی و ۳ ماده روغنی شامل چریش، زیره سیاه و بائوباب، همراه با عصاره میوه های پرانرژی مانند انبه، آناناس، پاپایا و عصاره مریم گلی، بومادران و گزنه از جمله ترکیبات شامپو زغال اچ اس لاین است.

شامپو ترمیم کننده حاوی زنجبیل آلترهیر

این شامپو که فاقد سولفات است، نه تنها موها را درخشان می کند بلکه در نرمی و لطافت آن ها موثر است. زنجبیل، ویتامین E و کراتین از جمله مواد تشکیل دهنده این شامپو هستند که برای شستشوی موهای آسیب دیده مناسبند. این محصول با تامین رطوبت مورد نیاز پوست سر در باز شدن گره موها تاثیر زیادی دارد.

شامپو ترمیم کننده آلترهید در احیا و بازسازی موهای آسیب دیده بسیار کمک کننده است. ویتامین E موجود در این شامپو به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد از پوسته پوسته شدن و خشکی سر ممانعت می کند. کراتین موجود در این محصول مو را تقویت کرده و به حالت پذیری بهتر آن ها کمک می کند.

شامپو موی فر آلترهیر

این شامپو سولفات ندارد و به صورت ملایم پوست سر و موهای فر را شستشو می دهد. این محصول از نازک شدن و شکنندگی موهای فر جلوگیری کرده و وز آن ها را کاهش می دهد. نرمی، درخشش، تقویت و حالت پذیری بهتر از دیگر نتایج استفاده از آن است. همچنین این محصول در ترمیم موهای آسیب دیده موثر است. فیلترهای UV موجود در این شامپو از موها در برابر صدمات ناشی از امواج مضر خورشید محافظت می کند. وجود این ویژگی های منحصر بفرد باعث شده تا این محصول جزو بی ضررترین شامپوها برای موی فر شناخته شود.

شامپو نرم کننده Smooth اوسرت

اوسرت تولید کننده سوئدی ماسک مو، سرم و شامپو است. این شامپو دارای خواصی مانند مرطوب کنندگی و نرم کنندگی است و در تغذیه موی سر نیز مفید است. این شوینده در نرمی موها موثر است و از خشکی، وز شدن و نازک شدن موها جلوگیری می کند. کالاندولا و مارولا روغن های گیاهی تشکیل دهنده این محصول هستند که موها را نرم و مخملی و براق کرده و با تامین آب و رطوبت مورد نیاز از آسیب پذیری آن ها جلوگیری می کند.

187ff0a4-1632-49c6-b1a8-f37b0ed60d06.jpg

فواید استفاده از شامپوی بدون سولفات چیست؟

این شامپو نه تنها سولفات ندارد بلکه فاقد نمک های اسید سولفوریکمیز هست و به جای این مواد، سورفکتانت ها و شوینده های طبیعی جایگزین شده، که آسیبی به پوست سر وارد نمی شود و موها به خوبی تمیز می شوند. بی ضررترین شامپوها کف کمی ایجاد و چربی و رطوبت مو را حفظ می کنند. فواید شامپوهای فاقد سولفات شامل موارد زیر است:

  • تثبیت رنگ مو
  • کاهش حساسیت پوست سر
  • آبرسانی و جلوگیری از خشکی مو
  • مناسب برای موهای هر نوع مویی
  • سازگاری با محیط زیست

سخن پایانی

بی ضررترین شامپوها، محصولاتی هستند که حاوی ترکیبات و نمک های سولفات و اسید سولفوریک نیستند. شامپوهای معمولی دارای سولفات و اسید سولفوریک چربی و رطوبت پوست را از بین می برند و موجب خشکی، پوسته پوسته شدن پوست سر و نازکی موها می شوند. در صورتی که شامپوهای بدون سولفات این آسیب ها را نداشته و با خاصیت پاک کنندگی ملایمی که دارند برای موهای رنگ شده، کراتین شده و فر و حالت دار نیز مفیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha