چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 368250

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: وقتی خارج از بیمارستان اتفاقی رخ می‌دهد، تکنسین‌های اورژانس اولین عواملی هستند که برای درمان به صحنه می‌رسند و نماد وزارت بهداشت هستند.

اورژانس نماد وزارت بهداشت است

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا، یونس پناهی در نخستین کنگره سراسری نوآوری های اورژانس پیش بیمارستانی گفت: وزارت بهداشت در کنار مسائل مربوط به آموزش، پژوهش و تعیین نیازهای حوزه سلامت، بحث درمان را به صورت ویژه دنبال می کند.

وی افزود: وقتی ما درمان را بررسی می‌کنیم، اورژانس نماد درمان است زیرا هنگامی‌ که خارج از بیمارستان اتفاقی رخ می دهد، تکنسین های اورژانس اولین عواملی هستند که برای درمان به صحنه می رسند و نماد وزارت بهداشت هستند بنابراین شما نماینده وزارت بهداشت در میدان هستند و هرچقدر خوش برخوردتر باشید و از وسایل به روزتر استفاده کنید، نماد بهتری هستید.

معاون فناوری و تحقیقات وزارت بهداشت خطاب به تکنسین‌های اورژانس افزود: نقش شما در اورژانس این است که به‌سرعت خود را به بالین بیمار برسانید و با اقدامات صحیحی ‌که انجام می دهید، افراد را به شرایط عادی خود قبل از هر ترومایی بازگردانید.

پناهی در ادامه گفت: در مسائل درمانی همه چیز به وزارت بهداشت باز نمی گردد و ارگان های محتلفی مانند وزارت راه، شهرداری ها، پلیس، وزارت کشور و ... دست به دست هم می دهند تا میزان موفقیت اورژانس در کشور رقم بخورد.

وی افزود: با توسعه زندگی های شهرنشینی، بیماری های غیرواگیر، چاقی، فشارخون، سکته ها و تصادفات تهدیدات جدی تکنسین های اورژانس هستند و قطعا بیشترین ماموریت های آنان صرف همین بیماران می شود.

پناهی در پایان اظهار کرد: رتبه علمی کشور ۱۵ است و در برنامه هفتم توسعه ذکر شده باید به رتبه ۱۴ ارتقا یابد. شما پزشکان و دانشجویان می توانید در این مسیر کمک کنید و پایان نامه های خود را ارتقا ببخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha