نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تفاهم نامه ها با طرف چینی در زمینه اتوبوس، واگن، تاکسی و … به قرارداد تبدیل شده است، گفت: سال آینده شاهد تحول جدی در حوزه حمل ونقل خواهیم بود.

اتوبوس‌های برقی سال آینده به تهران می‌آید

به گزارش سلامت نیوز، پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به قرارداد فی ما بین شهرداری تهران با چین در خصوص خرید واگن، اتوبوس، تاکسی و … گفت: از سال آینده محصولات به صورت بخش به بخش وارد می شود.این عضو شورای شهر تهران گفت: اولین مسئله در تبدیل وعده ها به عمل است، برای این کار تعیین منابع مالی صورت گرفته و توافقات به قرارداد تبدیل شده است؛ به همین دلیل شهرداری تهران با هدایت شورای شهر توانسته طی فرآیندی بودجه را در عرض سه سال از حدود ۳۷ همت به ۱۵۰ همت افزایش دهد.


سروری گفت: این افزایش بودجه در عمل رخ داده و دیگر وعده نیست. زمانی که درآمد شهرداری افزایش پیدا می‌کند، این افزایش درآمد شهرداری به خدمت تبدیل می‌شود.وی با تاکید بر اینکه وعده‌ها باید متناسب با امکانات، ظرفیت‌ها و توانایی‌ها باشد، گفت: زمانی که شورای شهر و شهرداری تهران را تحویل گرفتیم، شهر تقریبا متروک شده بود و به نوعی می‌توان گفت که اقدامات روزمرگی در شهر حاکم بود، تحول خواهی و حرکت رو به جلو در شهر وجود نداشت.


سروری با تاکید بر اینکه روحیه کار در شهر را به وجود آوردیم، خاطرنشان کرد: برخی می گویند ما وعده می دهیم اما همین جا می گویم، عقد قرارداد که وعده نیست. اگر در مرحله تفاهم‌نامه قرار داشتیم می توانستید بگویید وعده است؛ زمانی که قرار داد بسته شد و به زودی قسط اول آن را پرداخت می کنیم به این معنااست که وعده عملیاتی شده است. اما خروجی آن به دریافت اتوبوس و ون و تاکسی و موتورسیکلت منتقل می شود.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در خرید اتوبوس، هزار دستگاه ون، ۷۹۱ واگن از چین قرارداد منعقد شده است و خط تولید آنها آغاز به کار کرده است و زمانبندی دریافت آنها اعلام شده و در عرض ۱۲ تا ۱۴ ماه اولین محموله در سال آینده وارد کشور خواهد شد. در بحث اتوبوس نیز پس از ۶ ماه اولین اتوبوس وارد کشور خواهد شد.سروری گفت: سال آینده یکی از سال های طلایی شورای شهر و شهرداری تهران در طول دوران شهرداری تهران خواهد بود؛ چرا که ما در چند موضوع به صورت همزمان تحول ایجاد کرده ایم.


وی با اشاره به آلودگی هوای شهر تهران گفت: این موضوع ، اولین موضوع جانکاهی که در شهر تهران وجود دارد که سلامت شهروندان ما را تهدید می‌کند.سروری تاکید کرد: باید بیشترین منابع موجود خود را صرف برطرف کردن این چالش کنیم. اگر می‌خواستیم عوام فریبی کنیم نباید به سمت خرید اتوبوس برقی می رفتیم؛ چرا که یک و نیم برابر قیمتی که برای خرید اتوبوس غیربرقی باید پرداخت کنیم. اما سلامت شهروندان برای ما در اولویت است و از همین رو به سراغ برقی کردن اتوبوس ها، ون ها و موتور سیکلت‌ها رفته ایم. قراردادهایی در این رابطه منعقد شده است. این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: با ورود این امکانات قسمتی از معضلات آلودگی شهر تهران برطرف خواهد شد.


وی پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با وجود مصوبه شورای شهر در رابطه انتقال نمایشگاه های پر مخاطب از سطح شهر تهران به شهر آفتاب، شاهد برگزاری دو نمایشگاه پرمخاطب در شهر تهران بودیم، گفت: این یکی از اختلافات ما و دولت است . البته منظور از دولت، نمایشگاه ها است . در شورای شهر اقدامی که می توانستیمرا انجام داده ایم و نامه ای به رئیس جمهور ارسال کردیم و جلسات مرتبی با مسئولین ذی ربط داشتیم و تلاش ما بر این است که این مصوبه اجرا شود. سروری در ادامه خاطرنشان کرد: توافقاتی با وزیر صمت در این رابطه صورت گرفته که این توافقات نیز بیانگر موفقیت شورای شهر و شهرداری است. اقداماتی که طی این مدت با اعتراض و مطالبه گری انجام‌ داده ایم تا حدودی دلگرم کننده است و دولت گارد خود را بازکرده و وزیر صمت برای تحقق این موضوع ابراز تمایل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha