دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به خدمات‌دهی نیروهای خدمات شهری در پی بارش‌ برف و باران، گفت: در مناطق شمالی شاهد بارش برف هستیم و نیروهای خدمات شهری به طور کامل در حال ارائه خدمات به همشهریان هستند.

آماده‌باش پایتخت برای هفته برفی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، علیرضا جعفری، افزود: با خدمات دهی مستمر نیروهای خدمات شهری و فعالیت شبانه‌روزی آنها تاکنون مشکل خاصی مشاهده و گزارش نشده است. مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران افزود: تاکنون هیچ مشکلی مخابره نشده است، در عین حال هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و مرکز کنترل ترافیک با دوربین‌ها در حال رصد لحظه به لحظه در سطح شهر است.

ضمن اینکه در نواحی پربارش نیروهای خدمات شهری با رصد معابر فرعی شرایط را گزارش می‌دهند تا هر مکانی که نیاز به شن‌پاشی داشته باشد، شن پاشی انجام شود. به طوری که تاکنون در چندین محور در محدوده مناطق 1، 2 و 5 که نیاز به شن‌پاشی داشته‌اند، شن‌پاشی انجام شده است. جعفری گفت: از نظر تردد هم هیچ مشکلی گزارش نشده و شاهد ترددی روان در محورها هستیم، هرچند همیشه در زمان بارش کندی حرکت وجود دارد.

درخصوص آبگرفتگی معابر هم تا کنون مشکلی گزارش نشده است.با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در پایتخت، شهرداری‌های مناطق نیز در کنار معاونت خدمات شهری، نیروها و تجهیزات خود را در معابر مستقر کرده‌اند تا تردد در سطح شهر با مشکلی همراه نباشد.


برف تکانی از درختان پایتخت به طور مداوم انجام می‌شود


مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه از روز گذشته برف تکانی از درختان نیز آغاز شده است، توضیح داد: نیروهای فضای سبز هم در آماده باش کامل هستند و با برف تکانی سعی در محافظت درختان در آستانه سال نو دارند. وی افزود: از دیروز برف تکانی درختان با کمک بالابر آغاز شد.


عملیات برف‌روبی در شمال پایتخت با ۲۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین نیروهای برف‌روب شهرداری منطقه یک با به کارگیری ماشین‌آلات ویژه از صبح روز گذشته با بارش برف در معابر اصلی و بزرگراهی فعالیت خود را آغاز کردند.شهردار منطقه یک درباره عملیات رصد و پایش معابر که از ساعات اولیه صبح روز گذشته در پی بارش‌های اخیر شروع شد، گفت: با آغاز بارش برف عملیات شن پاشی معابر اصلی در حال انجام است و تردد وسایل نقلیه بدون مشکل انجام می‌شود.


وی افزود: ۵۰۰ نیروی برف روب و خدمات شهری مستقر در ۲۶ سایت منطقه آماده باش بودند تا به محض شروع بارش‌ها کار خود را آغاز کنند.
شهردار منطقه یک افزود: با آمادگی کامل ستادهای برف‌روبی، ۲۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین شامل ۱۴۰ دستگاه کامیون و خاور برای پخش شن مخصوص، ۳۶ دستگاه ماشین مکانیزه برف‌روبی، ۲۹ دستگاه بابکت با تیغه برف روب و... در حال عملیات برف‌روبی‌اند و مخازن و کیسه‌های شن مخصوص نیز در معابر شارژ شده است تا مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.


تردد موتورسیکلت در روزهای برفی ممنوع


معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به بارش برف و باران در معابر تهران از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و در صورتی که سفر آنها ضرورتی ندارد، از خودرو شخصی استفاده نکنند.سرهنگ فیروز کشیر، گفت: رانندگان باید، قبل از ورود به محورها وسایل ایمنی خودرو مانند بخاری و برف پاک کن را بازدید کنند تا سلامت باشد. بهتر است، باک خودرو را هم پر نگاه دارند.


وی در خصوص تردد موتورسیکلت‌ها بیان کرد: طبق قانون، استفاده از موتورسیکلت در معابر لغزنده ممنوع است و ضریب تصادف بالا می‌رود. با توجه به بارش نزولات آسمانی در تهران، پلیس راهور فاتب به رانندگان توصیه می‌کند که در این شرایط به هیچ عنوان از موتورسیکلت برای ترددها استفاده نکنند.

موتورسیکلت دو چرخ دارد و هیچ کابینی هم برای مراقبت از راکب یا ترک نشین ندارد، به همین دلیل آسیب‌پذیرتر از سایر وسایل نقلیه است.
کشیر افزود: نکته مهم رانندگی در آب و هوای برفی این است که رانندگان با توجه کامل به مقابل و اطراف خود رانندگی کنند. سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کنند، همچنین دقت داشته باشند با وجود کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند بردباری بیشتری است.


تداوم بارش باران و برف در تهران


اداره کل هواشناسی استان تهران از تداوم بارش باران و برف در تهران، یخبندان سطح زمین و تداوم هوای سرد تا پایان هفته خبر داد.
بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، تا روز چهارشنبه (۹ اسفند) آسمانی نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات وزش باد شدید به همراه بارش باران و برف، همچنین احتمال رگبار و رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ، گاهی مه و محدودیت دید، در ارتفاعات با کولاک برف و احتمال ریزش بهمن پیش‌بینی می‌شود.


طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۸ و ۹ اسفند) از شدت بارش‌ها کاسته شده و احتمال رخداد بارش‌های رگباری دور از انتظار نیست. همچنین کاهش محسوس دما و یخبندان سطح زمین و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته در سطح استان ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha