شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 368602

شروع بدنسازی از صفر شروعی تازه در زندگی ورزشی شما می باشد. هر کاری که بخواهید انجام دهید شروعی داشته و خیلی مهم است که قدم اول را چگونه بر می دارید. برای شروع بدنسازی از صفر لازم است یک سری نکات را از همان لحظات اول رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از ورزش بدنسازی کسب کنید.

لباس مناسب برای شروع بدنسازی از صفر

شاید الزام ست ورزشی مناسب برای شروع بدنسازی را جدی نگیرید، اما یک ست مردانه اسپرت و یا ست زنانه ورزشی نقش پررنگی در بهتر ورزش کردن شما دارد. این ست ها کشش مناسبی دارند و می توانید حرکات را به درستی انجام دهید.

به عنوان مثال شلوار مردانه اسپرت علاوه بر کشش قابلیت تنفس پذیری نیز دارد و کمک می کند تا حرکات پا را آزادانه انجام دهید و عرق سوز نشوید. پس تهیه یک ست ورزشی مناسب برای شروع بدنسازی بسیار مهم می باشد. 

به عنوان مثال شلوار مردانه اسپرت علاوه بر کشش قابلیت تنفس پذیری نیز دارد و کمک می کند تا حرکات پا را آزادانه انجام دهید و عرق سوز نشوید. پس تهیه یک ست ورزشی مناسب برای شروع بدنسازی بسیار مهم می باشد. 

کفش مناسب برای شروع بدنسازی

همچنین یکی از وسایل های مورد نیاز برای شروع بدنسازی کفش مناسب می باشد. زیرا در هنگام ورزش کردن باید بدانید که بیشترین فشار بر روی پاها و کمر ایجاد می شود. که بهترین انتخاب کفش هامتو می باشد که امروزه بسیار محوبیت در بین ورزشکاران و کوه نوردان پیدا کرده است.

نکات شروع بدنسازی از صفر 

وزنه و هالتر برای شروع بدنسازی از صفر 

وزنه و هالتر برای شروع بدنسازی از صفر مناسب تر از استفاده از برخی دستگاه ها می باشد. برای شروع کافی است وزنه مناسب خود را انتخاب کنید و شروع به تمرین نمایید. افراد مبتدی که بدنسازی را می خواهند از صفر شروع کنند، مربیان ابتدا کار با دمبل یا هالتر را به آن ها پیشنهاد کرده و طرز صحیح استفاده را یاد می دهند. از طرفی احتمال حرکات اشتباه با دمبل یا هالتر کم تر از کار با برخی دستگاه ها می باشد.  

برنامه تمرینی مناسب برای شروع بدنسازی از صفر

برنامه تمرینی مناسب برای شروع بدنسازی از هر چیزی واجب تر است. اما از کجا باید یک برنامه تمرینی مناسب را پیدا کنید؟ برنامه های تمرینی برای شروع بدنسازی از صفر را باید ازمربیان با تجربه تهیه نمایید تا در همان ماه های اول فشار بیش ازحدی تحمل نکنید؛ زیراکه ماهیچه ها تازه شروع به رشد یا فعالیت م کنند و باید اصولی برنامه را پیش برد. برنامه شما باید یک شیب رو به پیشرفت داشته باشد تاآهسته و کم کم به سمت برنامه های تمرینی سخت تر پیش بروید. 

برنامه غذایی مناسب برای شروع بدنسازی از صفر

عده ای بر این باورند که برای شروع بدنسازی از صفر نیازی به برنامه غذایی ندارند. اما این باور غلط را کنار بگذارید. برنامه غذایی مناسب به این معنا نیست که شما ازهمان ابتدا انواع مکمل های ورزشی را در برنامه خود جای دهید. برنامه غذایی مناسب برای بهتر شدن نتیجه بدنسازی کمک خواهد کرد. فست فود و قند های  مصنوعی را از برنامه غذایی خود کنار بگذارید و شروع به ورزش کنید تا اثرات معجزه آسا آن را بر بدنتان ببینید. پس همانطر که متوجه شدید با دو کار ساده یعنی حذف فست فود و قند مصنوعی استارت قوی برای شروع بدنسازی بزنید

استراحت کافی برای شروع بدنسازی از صفر

متاسفانه برخی فکر می کنند که اگر هر روز تمرینات سنگین انجام دهند نتیجه بهتری کسب می کنند و در نتیجه به جای چربی سوزی، عضله سوزی می کنند. اگر شروع بدنسازی از صفر را دارید، بایدبدانید که حداقل یک روز درمیان عضلات شما باید استراحت کنند. اگر به بدن استراحت ندهید علاوه بر عضله سوزی باید منتظر آسیب دیدگی های ورزشی نیز باشید. 

شکل صحیح حرکات برای شروع بدنسازی از صفر

برای دانستن شکل صحیح حرکات برای شروع بدنسازی کافی است از افراد باتجربه یا مربیان ماه کمک بگیرید اگر حرکات را به درستی انجام ندهید؛ ممکن است آسیب های جدی ببینید. از طرفی هر حرکت ورزشی یک عضله را مورد هدف قرار می دهد و اگر حرکات به درستی انجام نشود، آن عضله درگیر نخواهد شد و ورزش شما بی حاصل می شود. 

ست مردانه اسپرت مناسب برای شروع بدنسازی

خواب کافی برای شروع بدنسازی از صفر

فاکتور خواب کافی برای شروع بدنسازی را عده ای فراموش می کنند. اما خواب کافی تاثیرات فوق العاده ای در بهتر تمرین کردن شما خواهد داشت. با خواب کافی هورمون های رشد عضلات شروع به فعالیت می کنند. همچنین اگر خواب مناسب و کافی نداشته باشید در باشگاه تمرکز کافی برای وزنه زدن ندارید و مدام خسته هستید. پس اگر بدنسازی را از صفر شروع می کنید باید روزانه حداقل هشت ساعت خواب مناسب داشته باشید. 

مصرف سبزیجات برای شروع بدنسازی از صفر

 مصرف سبزیجات مانند مصرف پروتئین برای هر ورزشکاری لازم می باشد. افرادی که بدنسازی را از صفر شروع می کنند، تصور دارند که بدنسازی یعنی مصرف پروتئین ددر حجم های بالا. اما این طور نیست! ویتامین ها برای عضله سازی نیاز هستند و نبایداز مصرف آنها غافل شد. برخی از سبزیجات علاوه بر داشتن املاح و ویتامین کافی، منبع پروتئینی نیز هستند. 

آشنایی با تیپ بدنی برای شروع بدنسازی از صفر 

آشنایی با تیپ بدنی برای شروع بدنسازی از صفر از این جهت لازم است که شما انتظارات بی جایی از بدنخود نداشته باشید و هدف گزاری دقیقی انجام دهید. برخی بدن ها اندومورف هستند یعنی، به راحتی دچار اضافه وزن می شوند و متابولیسم کندی دارند. برخی دیگر مزومورف بوده یعنی، بدنی عضلانی دارند و با ورزش سریع پیشرفت می کنند. در آخر برخی بدن ها در تیپ اکتومورف بوده یعنی، بدنی استخوانی دارند که به سختی وزن می گیرند. با شناخت از بدن خود می توانید هدف گزای بهتری درباره بدنتان داشته باشید. 

انتخاب مربی برای شروع بدنسازی از صفر 

انتخاب مربی برای شروع بدنسازی از صفر انتخابی حساسو اثرگذار در آینده ورزشی شما می باشد. مربی خوب باید تجربه کافی در زمینه ورزشی داشته باشد تا بتواند راهنمای خوبی برای شاگردان مبتدی و تازه کار به حساب بیاید. یگ مربی خوب علاوه بر علم ورزشی باید علم تغذیه ای کاملی داشته باشد تا بتواند از همه جهات به سوالات شاگردان خود جواب دهد. در نهایت یک مربی خوب برای افراد تازه کار، مربی است که صبر و حوصله پیشه کند تا به تدریج شاهد موفقیت های شما باشد. 

انتخاب مربی و کفش هامتو برای شروع بدنسازی از صفر


با رعایت نکات شروع بدنسازی از صفر دیگر نگران هیچ چیز نباشید و شروع به ورزش کنید. البته اگر قصد استفاده از انواع مکمل یا برنامه غذایی خصی دارید باید از مربی یا پزشک متخصص مشورت های لازم را بگیرید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha