مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: برای توسعه بنگاه‌داری و ارتقای تعالی سازمانی باید خلاقیت، نوآوری و مدیرت چابک و تقویت استعداد کارکنان، بهبود فرآیندها و تمام شاخص‌ها را در دستور کار قرار دهیم و بحث دانش بنیان کردن را در سیستم جاری و ساری کنیم.

سود ۱۲ درصدی شستا از صنعت دارویی کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، عارف نوروزی در همایش بنگاه‌های اقتصادی برتر و بهره‌ور زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بحث تعالی سازمانی در مجموعه‌ای به ویژه مجموعه اقتصادی باید ساختارمند شود، گفت: اکنون صحبت از تعالی سازمانی است، اما باید دید جای آن در ساختارهای سازمانی بنگاه‌ها کجاست و آیا متولی دارد؟ این متولی برای فرهنگی کردن این جریان حرکت می‌کند یا فقط موقع نزدیک شدن اینگونه برنامه‌ها به تحرکی واداشته شوند و سپس بعد از به اتمام رسیدن برنامه‌ها، دوباره کتاب و دفتر را تا وقت مناسب ببندند؟.

وی با بیان اینکه ما در شستا این موضوع را در ساختار سازمان تصویب کردیم، گفت: معاونت تعالی سازمانی در شستا برای اینکار ماموریت پیدا کرده است. فعالیت‌های دانش بنیانی باید ساختارمند شوند و ساختار باید ماموریت را انجام دهد تا دانش بنیان شدن در مجموعه نهادینه شود. برای رشد و توسعه فعالیت در هر رشته، باید به میانگین صنعت در کشور و در دنیا به اینگونه قضاوت‌ها توجه داشت.

وی با بیان اینکه بهره‌وری حوزه‌های اقتصادی تحت مسئولیت ما پایین است گفت: میانگین سود صنعت دارو با وزن حدود ۲۵ درصد از سهم دارویی صنعت کشور، ۲۵ درصد است اما میانگین سود ما ۱۲ درصد است.

وی به کمیته انتصابات نیز اشاره کرد و گفت: این کمیته هم باید مبتنی بر شاخص‌ها باشد. اداره بنگاه مانند راندن ماشین در اتوبان پر ترافیک و خطرناک است؛ ممکن است سر هر پیچی چپ کنی یا سر هر عدم فاصله، با مانع جلویی برخورد کنی.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با اشاره به ارتقای تعالی سازمانی در حوزه‌های ارزش آفرینی برای مشتریان و سهامداران در شستا گفت: سهامدار و حقوق سهامدار در ادبیات شرکت‌داری ما امر مغفول و بی‌اثر است. باید تکالیف خود را در قبال سهامدار به موقع انجام دهیم. برای توسعه بنگاه‌داری و ارتقا تعالی سازمانی باید خلاقیت، نوآوری و مدیرت چابک و تقویت استعداد کارکنان، بهبود فرآیندها و تمام شاخص‌ها را در دستور کار قرار دهیم و بحث دانش بنیان کردن را در سیستم جاری و ساری کنیم و شاهد نتایج درخشان تری باشیم.

نوروزی افزود: نمی‌توان بنگاه اقتصادی بود، الزامات اداره واحد اقتصادی را با ساز و کار اقتصادی اداره کرد، با بنگاه‌های بخش خصوصی هم رقابت کرد اما ساز و کارها دولتی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha