چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 368888

 استفاده از انواع روغن‌ گیاهی برای موهای خشک یک روش موثر برای بهبود وضعیت و زیبایی موها است. روغن‌ها حاوی ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین E و اسیدهای چرب اساسی هستند که به نرمی و لطافت موها کمک می‌کنند.

انتخاب روغن مناسب برای موهای خشک

 استفاده از انواع روغن‌ گیاهی برای موهای خشک یک روش موثر برای بهبود وضعیت و زیبایی موها است. روغن‌ها حاوی ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین E و اسیدهای چرب اساسی هستند که به نرمی و لطافت موها کمک می‌کنند. روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، روغن جوانه گندم، روغن آرگان و روغن جوجوبا بسیار موثر در تغذیه و نرمی موهای خشک و آسیب دیده هستند. این روغن‌ها به عنوان مرطوب کننده‌های طبیعی عمل کرده و از خشک شدن مو جلوگیری می‌کنند و به لطافت و درخشندگی موها می‌انجامند.

چرا باید خشکی موها را درمان کرد

 موهای خشک و وز علاوه بر اینکه ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کنند، باعث بروز برخی از عوارض شایع مانند موخوره هم می‌شوند.  علائمی همچون شکنندگی، تراکم کمتر، مات شدن، پوسیدگی و بی حالتی و لکه‌های قهوه‌ای روی ریشه موها نشان می‌دهند که این موها از رطوبت کافی برخوردار نیستند. به منظور درمان خشکی موها، مراقبت و تغذیه مناسب ضروری است. استفاده از شامپوها، محصولات حاوی مواد مرطوب کننده و ترمیم کننده و به خصوص انواع روغن گیاهی اصل، ضروری است. 

عوامل خارجی مانند آب شهری، درجه حرارت آب، روش‌های شستشو و استفاده از دستگاه‌های گرم کننده، نور خورشید و هواهای خشک نیز باعث خشکی موها می‌شود. به همین دلیل روغن تراپی مو یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامت موها انجام دهید. خرید روغن آرگان ، نارگیل، روغن هسته انگور، جوانه گندم، مورینگا و آلوئه ورا بهترین گزینه برای موهای خشک هستند تا ساختار و ظاهر موها را سالم، زیبا و نرم نگهدارند.

همانطور که در سایت سامانا اویل گفته شده است:

موهای خشک و آسیب‌دیده موضوعی است که نباید نسبت به آن بی‌توجه بود، زیرا این مشکل علاوه‌برآنکه از زیبایی موهای شما می‌کاهد، به سلامت آن‌ها نیز آسیب می‌رساند و در طولانی‌مدت ضررهای جبران‌ناپذیری را به‌وجود می‌آورد.

چرا باید خشکی موها را درمان کرد

راهکارهای موثر برای استفاده از روغن‌ها برای موهای خشک

روغن‌های طبیعی می‌توانند به رطوبت رسانی موها کمک کنند و باعث افزایش لطافت و براقیت آن‌ها شوند. یکی از راهکارهای مؤثر برای استفاده از روغن‌ها برای موهای خشک، استفاده از اپلیکاتور است. چنانچه علاوه بر خشکی ساقه مو از پوسته پوسته شدن، خارش، التهاب و زخم شدن کف سر نیز رنج می‌برید، می‌توانید از روغن گیاهی هسته انگور، رزماری، جوانه گندم و... استفاده کنید. برای این منظور کافی است مقداری از این روغن را درون اپلیکاتور بریزید و روی کف سر بگذارید. سپس با انگشت‌های دست ماساژ دهید و پس از چند ساعت استحمام کنید.  برای اینکه از انواع روغن آرگان، نارگیل، آلوئه ورا و ... برای رفع خشکی ساقه مو استفاده کنید، ابتدا کافی است چند قطره از این روغن گیاهی را روی کف دست بگذارید، گرم کنید و به آرامی روی موها ماساژ دهید. بهتر است قبل از خواب، مقداری از روغن دلخواه متناسب با نوع موی خود را به موهای خشک خود بزنید و صبح روز بعد آن را با شامپو شستشو دهید.

 در سایت .neutrogena.co.uk  به اهمیت مصرف ویتامین ها در درمان خشکی مو اشاره شده است که البته این ویتامین‌ها غیر از مواد غذایی در روغن‌های گیاهی مختلف نیز وجود دارد.

As well as drinking plenty of water, a diet rich in vitamins, protein and minerals is key to healthy hair. Iron, vitamin D, selenium, folate and vitamin B12 can help to keep your hair looking and feeling its best. Make sure you include omega-rich foods in your diet.

تأثیر روغن بر کاهش خشکی موها

انواع روغن گیاهی یکی از بهترین راه حل‌ها برای کاهش خشکی موها هستند. این مواد باعث تقویت موها و ترمیم آن‌ها می‌شوند و رطوبت رسانی و حالت دهی را بهتر می‌کنند. روغن‌های مختلف مانند روغن جوجوبا، روغن آلوئه ورا و روغن نارگیل از روغن‌های بسیار مؤثر برای کاهش خشکی موها هستند. استفاده از این روغن‌ها برای موهای خشک و شکننده به دلیل فواید بسیار زیاد و در عین حال قیمت مقرون به صرفه، همیشه نتیجه‌بخش و مفید است. علاوه بر کاهش خشکی موها، روغن‌های گیاهی می‌توانند به دیگر ویژگی‌های موها مانند درخشندگی و حجیم شدن نیز کمک کنند.برای رفع خشکی مو کدام روغن‌های گیاهی را تهیه کنیم

برای رفع خشکی مو، می‌توان از روغن‌های گیاهی مختلف استفاده کرد. روغن نارگیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای رسیدن به موهای نرم و لطیف است. همچنین روغن آرگان دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز برای مرطوب کردن موها است. روغن آلوئه ورا نیز حاوی چربی‌های سالم برای موهاست و می‌تواند به ترمیم خشکی مو کمک کند.

پک انواع روغن گیاهی مانند نارگیل، ماکادمیا و روغن آرگان نیز از دیگر راهکارهای مفید برای حفظ رطوبت و لطافت موها هستند. با توجه به میزان خشکی و نوع موی خود، می‌توانید بهترین روغن‌ها را انتخاب کنید و به صورت مداوم و طبق دستورالعمل از آن‌ها استفاده کنید. چنانچه مشکل شما حاد است با به دنبال یک روتین مقرون به صرفه و تخصصی هستید بهتر است پک روغن آرگان، جوجوبا و آلوئه ورا را انتخاب کنید تا نتیجه بهتری دریافت کنید. این پک های تخصصی مراقبت از پوست و مو را می‌توانید از سایت سامانا اویل به صورت آنلاین تهیه کنید و از کارشناسان زیبایی این سایت مشاوره رایگان دریافت کنید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha