نگهبان جوان یک کارگاه که 2زن راننده را در پایتخت به قتل رسانده است، دستگیر شد. این در حالی است که تحقیقات پلیس برای شناسایی سایر قربانیان احتمالی این مرد ادامه دارد.

اعترافات قاتل زنان راننده

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، یکی از روزهای دی‌ماه امسال، با پیدا شدن جسد زنی جوان در مزرعه‌ای حوالی خاورشهر، تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای کشف راز این جنایت شروع شد.زن جوان بر اثر خفگی به قتل رسیده و آنطور که مشخص بود عامل جنایت، پس از قتل زن جوان در جای دیگر، جسد وی را در نیزار رها کرده و گریخته بود. کارآگاهان در جریان بررسی‌های تخصصی هویت مقتول را شناسایی کردند. او زنی به نام مریم و راننده اسنپ بود که با ماشین پرایدش مسافرکشی می‌کرد و آخرین بار نیز برای کار از خانه خارج شده و دیگر برنگشته بود. آنطور که خانواده این زن گفتند، وی مدتی قبل از شوهرش جدا شده بود و از آن به بعد برای تامین هزینه زندگی‌اش مسافرکشی می‌کرد. جسد این زن در حالی پیدا شد که خبری از خودروی پراید وی نبود و همین موضوع فرضیه جنایت باانگیزه سرقت را قوت می‌بخشید.



چند روز بعد

تحقیقات برای شناسایی عامل جنایت و کشف خودروی پراید مقتول ادامه داشت، اما سرنخی به‌دست نیامد تا اینکه دوازدهم اسفندماه دختر جوانی با حضور در اداره پلیس خاورشهر از ناپدید شدن مادرش خبر داد.
وی توضیح داد: مادرم به نام سارا راننده تاکسی اینترنتی بود و با ماشین کوئیک‌اش مسافرکشی می‌کرد. آخرین بار هم یک مسافر را از قرچک ورامین به زمان‌آباد برد و بعد از آن دیگر خبری از او نشد. هرچه به موبایلش زنگ زدم کسی جواب نداد، تا صبح منتظر ماندم تا اینکه متوجه شدم از حساب بانکی مادرم به‌حساب یک مرد مبلغی منتقل شده که احتمال می‌دهم برای مادرم اتفاق شومی افتاده باشد.



تماس عجیب

اظهارات این دختر کافی بود تا مردی که پول به حسابش واریز شده بود تحت تعقیب پلیس قرار بگیرد. این مرد اما زمانی که متوجه شد پلیس به‌دنبال اوست، با دختر سارا(زن گمشده) تماس گرفت و ادعای عجیبی را مطرح کرد. او گفت که سارا توسط یک مرد که اهل کشور افغانستان است به قتل رسیده و جسدش در نیزارهای روستای زمان‌آباد ورامین دفن شده است. تماس‌گیرنده مدعی بود که مرد افغان از دوستانش است و برای او تعریف کرده که جسد را کجا دفن کرده است.مرد تماس‌گیرنده نشانی محل دفن جسد سارا را داد و تلفن را قطع کرد. وقتی دختر سارا ماجرا را به پلیس اطلاع داد، مأموران راهی روستای زمان‌آباد شدند و جسد زن ناپدید شده را که حدود 47سال داشت از دل خاک بیرون کشیدند.




اعتراف به 2جنایت

فردی که با دختر مقتول تماس گرفته بود، اصلی‌ترین مظنون جنایت بود. پلیس حدس می‌زد که او به دروغ مدعی شده که قاتل یک مرد افغان است تا مسیر تحقیقات را تغییر دهد؛ بنابراین جست‌وجو برای دستگیری او آغاز شد و مأموران توانستند با انجام ردیابی‌ها، در کمترین زمان ممکن وی را شناسایی کنند. او نگهبان یک کارگاه بود و در روستای زمان‌آباد زندگی می‌کرد. ماموران پلیس راهی مخفیگاه این مرد شدند و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند، اما نکته عجیب کشف یک خودروی پراید در خانه این مرد بود. استعلام شماره پلاک پراید نشان می‌داد که خودرو متعلق به مریم، یعنی همان زنی است که پیش از سارا ناپدید و جسدش در مزرعه پیدا شده بود. این یعنی، مظنون دستگیر شده احتمالا قاتل هر دو زن راننده‌ای است که به قتل رسیده بودند. مرد جوان با مدارک و شواهد به‌دست آمده راهی نداشت جز اعتراف به جنایت. وی که جوانی 29ساله است در بازجویی‌ها گفت: یکی از روزهای دی‌ماه امسال به‌عنوان مسافر سوار ماشین مریم (راننده پراید) شدم. وقتی او را دیدم وسوسه‌ سرقت طلاها و پول‌هایش به جانم افتاد. تصمیم گرفتم با روسری او را خفه و اموالش را سرقت کنم. وی ادامه داد: پس از قتل، جسد مریم را داخل صندوق عقب ماشین پرایدش قرار دادم و صبر کردم تا هوا کاملا تاریک شود. سپس به سمت خاورشهر حرکت کردم و جسد را در مزرعه‌ای انداختم. سپس ماشین پراید را به پارکینگ خانه‌ام بردم تا وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد با جعل و سندسازی‌ آن را بفروشم. وی درباره قتل دوم گفت: قتل دوم را یازدهم اسفندماه مرتکب شدم. آن روز درخواست تاکسی اینترنتی کردم که راننده‌اش یک زن بود. وقتی سوار ماشینش شدم باز هم وسوسه سرقت به جانم افتاد. در مسیر بودم که دیدم زن جوان قفل گوشی‌اش را باز کرد تا پیامی به دوستش بدهد. من رمز آن را به‌خاطر سپردم و در فرصتی مناسب جان زن جوان را گرفتم. او را هم مانند قتل اول‌، ‌با روسری‌اش خفه کردم. این‌بار می‌خواستم ردی از خودم به جا نگذارم؛ به همین دلیل جسد وی را دفن کردم. از آنجا که رمز گوشی‌اش را داشتم توانستم به اینترنت‌بانکش دسترسی پیدا کنم و به‌حساب خودم پول واریز کنم، اما بعد دیدم اشتباه کرده‌ام و پلیس در تعقیبم است؛ به همین دلیل با خود گفتم که قتل را گردن یک مرد افغان بیندازم و خودم را به‌عنوان شاهد قتل جابزنم، اما پیدا شدن خودروی سرقتی نخستین قربانی‌ام، ‌اسرار جنایت‌هایی که مرتکب شده بودم را فاش کرد. بنا بر این گزارش‌، متهم با قرار قانونی بازداشت شده و در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار دارد. با توجه به اعترافات متهم، احتمال افزایش قتل از سوی وی مطرح است. احتمال می‌رود او با این شیوه و شگرد، زنان بیشتری را قربانی کرده باشد؛ به همین دلیل تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha