رییس شورای عالی نظام پزشکی، به تشریح جزییات آخرین جلسه شورای عالی نظام پزشکی در سال ۱۴۰۲ پرداخت.

پیگیری برخورد سازمان امور مالیاتی با جامعه پزشکی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمود فاضل، در ابتدا به گلایه‌ها از موضوع مالیات جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: برخوردهای مکرر سازمان امور مالیاتی با جامعه پزشکی، یکی از مباحثی بود که در جلسه روز گذشته شورای عالی نظام پزشکی مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: این قبیل برخوردها با جامعه پزشکی، قابل پیگیری و شکایت است و به نظر می‌رسد؛ گفتگوها و نامه‌ها در این ارتباط تأثیری نداشته و حتماً در جلسه‌ای که با رئیس قوه قضائیه خواهیم داشت، مراتب پیگیری خواهد شد.

فاضل در ادامه به دو موضوع مورد بحث در جلسه شورای عالی نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: فاجعه سیل سیستان و بلوچستان و بیماری سرخک، از این جهت که آثار ناگواری در حوزه سلامت و درمان دارند؛ در جلسه شورا مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: بخش عمده‌ای از اتفاقات در حوزه سلامت در اختیار وزارت بهداشت، به طوری که ۷۵ درصد موضوعات مرتبط با سلامت مردم، خارج از اختیارات و تصمیم گیری وزارت بهداشت بوده و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها، دخیل هستند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: طغیان بیماری سرخک که طبق اعلام وزارت بهداشت، مربوط به مهاجران و مهمانانی از کشورهای همسایه است که متأسفانه؛ آثار تبعی و درمان آن بر عهده وزارت بهداشت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha