مراقبت از پوست اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که پوست، یکی از اعضای حیاتی بدن بوده و نقش مهمی در مراقبت از بدن و زیبایی ظاهری دارد. در دنیای امروز راهکارهای بسیار زیادی با هزینه‌های کم و زیاد وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از پوست خود مراقبت کنید.

چرا نیاز است در روتین مراقبت از انواع پوست از تونر هم استفاده کنیم؟

بخاطر داشته باشید که همیشه پیشگیری و مراقبت بهتر از درمان است. یکی از راهکارهای ارزان قیمت و همیشه قابل دسترس که تاثیر مستقیم در حفظ سلامت پوست و زیبایی چهره‌ی شما دارد، داشتن روتین پوستی مناسب و منظم است. روتین پوستی؛ مجموعه فعالیت‌هایی است که با استفاده از محصولات مراقبتی و به طور روزانه با ترتیب خاص روی پوست انجام می‌شود. 

یکی از محصولات مراقبتی بسیار مهم که باید در روتین پوست از آن استفاده کنید، تونر است. معمولا بیشتر افراد به دلیل این‌که شباهت‌هایی بین تونر و شوینده صورت وجود دارد از مصرف تونر در روتین پوست غافل می‌شوند. در صورتی که تنها یکی از ویژگی‌های این محصول پاک کنندگی پوست به طور عمیق بوده و خاصیت‌های بسیار زیاد دیگری هم دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با ماهیت اصلی تونرها و ویژگی‌های بسیار مثبت آن آشنا کنیم.

تونر چیست؟

در پاسخ به سوال تونر چیست؛ باید بگوییم: تونر محصول مراقبت از پوست بوده که پس از شستشوی صورت و قبل از مصرف مرطوب کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. تونر خاصیت پاکسازی پوست به طور عمیق را دارد. به همین دلیل برخی از افراد به اشتباه تصویری که از این محصول در ذهن دارند، تنها یک محصول پاک کننده صورت است. در حالی که تونر می‌تواند باعث تنظیم PH پوست، رطوبت رسانی عمیق، کاهش منافذ باز، جلوگیری از ایجاد التهاب و برطرف کردن حساسیت‌های پوستی شود.

چرا نیاز است در روتین مراقبت از انواع پوست از تونر هم استفاده کنیم؟

چگونه تونر مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟

تونر هم مانند سایر محصولات پوستی انواع متنوعی دارد که هر فرد بر اساس نوع پوست خود می‌تواند از آن استفاده کند.

 برای خرید تونر به موارد زیر دقت کنید تا بتوانید مناسب‌ترین تونر را برای پوست خود انتخاب کنید.

  • تشخیص نوع پوست
  • بررسی مواد تشکیل دهنده
  • شناخت ترکیبات مضر
  • بررسی تاریخ انقضای محصول
  • بررسی تجربیات مشتریان سابق
  • خرید از فروشگاه‌های اینترنتی یا حضوری معتبر
  • تست محصول قبل از خرید

مصرف تونر چه تاثیری در پوست خواهد داشت؟

مصرف تونر می‌تواند حرکتی کوچک با تاثیر بزرگ در جهت مراقبت و زیبایی پوست شما باشد. تونر می‌تواند در حالی که پوست را آبرسانی می‌کند باعث احیای بافت‌های آسیب دیده شود و پوستی یکدست و زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد.

تاثیر استفاده از تونر برای انواع پوست:

پوست خشک

تونرهایی که در ترکیبات آن هیالورونیک اسید یا مواد طبیعی مانند آلوئه ورا استفاده شده، می‌تواند باعث رطوبت رسانی عمیق در پوست شود و از ایجاد خشکی و حساسیت در پوست جلوگیری کند.

پوست چرب

استفاده از تونر مخصوص پوست چرب، می‌تواند با کنترل چربی پوست از براق شدن و ایجاد انواع جوش در پوست جلوگیری کند.

پوست حساس

تونر مخصوص پوست حساس باید فرمولاسیون ملایم داشته باشد و علاوه بر تمیزی و لطافت در پوست از تحریک و ایجاد التهاب جلوگیری کند.

پوست آکنه‌ای

تونرهایی که خواص ضد باکتریایی دارند می‌توانند در کاهش آکنه موثر عمل کنند. همچنین تونرهای مخصوص پوست آکنه‌ای، در بهبود جای لک و جلوگیری از تشکیل جوش نیز موثر است. برای بررسی انواع تونر صورت و انتخاب بهترین نوع آن می‌توانید آنلاین وب سایت فروشگاه اینترنتی خانومی را بررسی کنید.

مزایای تونر:

  1. تمیز شدن کامل پوست

تونر می‌تواند باعث پاکسازی پوست از انواع آلودگی و مواد آرایشی باقی مانده در سطح پوست شود و پوست شما را به طور کامل تمیز کند.

  1. بسته شدن منافذ باز پوست

مصرف تونر باعث کنترل و کاهش چربی‌های اضافه در سطح پوست شده و منافذ باز پوست را کامل پوشش می‌دهد. با استفاده مرتب از تونر به مرور شاهد کاهش منافذ باز در سطح پوست خواهید بود.

  1. تشکیل لایه محافظتی روی پوست

زمانی که شما از تونر استفاده می‌کنید یک لایه‌ی محافظتی روی پوست ایجاد می‌شود که باعث بسته شدن منافذ و کاهش نفوذ ناخالصی و آلودگی در پوست می‌گردد. در نتیجه پوست شما تمیز، لطیف و زیبا به نظر می‌رسد.

  1. تامین رطوبت لازم

فرمولاسیون بیشتر تونرها به طوری طراحی شده که بتواند رطوبت پوست را تامین کند و باعث ایجاد نرمی و لطافت در پوست گردد. اگر پوست خشکی دارید سعی کنید تونری تهیه کنید که مناسب پوست خشک و رطوبت رسان باشد.

  1. لایه بردار و رفع موهای زیر پوستی

تونرهایی که خاصیت لایه برداری از پوست را دارند و حاوی اسید گلیکولیک یا سایر آلفا هیدروکسی هستند می‌توانند با از بین بردن لایه‌های مرده از سطح پوست مانع از ایجاد موهای زیر پوستی شوند.

  1. تامین ویتامین و مواد مغذی لازم برای پوست

این روزها از تاثیر فوق العاده ویتامین سی برای پوست زیاد شنیده‌ایم. تونرهایی که دارای ویتامین سی در ترکیبات خود هستند می‌توانند باعث بهبود رنگ پوست شده و از ایجاد لک، جوش و چروک در سطح پوست جلوگیری کنند.

طرز استفاده از تونر و بهترین زمان مصرف آن

بهترین زمان استفاده از تونر شب قبل از خواب است. برای استفاده از تونر پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا پوست صورت خود را با شوینده مناسب بشویید. سپس با یک حوله‌ی تمیز به آرامی صورت خود را خشک کنید. بعد از خشک شدن کامل پوست مقدار کافی از تونر را روی پد آرایشی تمیز بریزید و سپس آن را به آرامی روی پوست خود بکشید. بعد از چند دقیقه کوتاه که پوست کامل خشک شد می‌توانید از سایر محصولات پوستی استفاده کنید.

اگر از تونر مایع به صورت اسپری استفاده می‌کنید؛ در زمان مصرف چشم‌های خود را بسته نگه دارید و فاصله‌ی مناسب با پوست را رعایت کنید.

چرا نیاز است در روتین مراقبت از انواع پوست از تونر هم استفاده کنیم؟

نکته مهم ( اغلب تونرها بعد از استفاده نیاز به شستشوی صورت ندارند و شما می‌توانید بعد از مکث بسیار کوتاه از سایر محصولات روتین پوست استفاده کنید.)

با انتخاب و مصرف مرتب از تونر می‌توانید زیبایی و شادابی را به پوست خود هدیه دهید.

سایت لوازم آرایش خانومی با تمرکز بر فروش محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت تخصصی یک مرجع معتبر برای خرید آنلاین با تخفیف ویژه است. می‌توانید با جستجوی عبارت تونر خانومی در گوگل به بهترین برندهای ایرانی و خارجی دسترسی داشته باشید و با بررسی آن‌ها محصولی مناسب برای پوست خود انتخاب و خریداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha