مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از معدوم سازی بیش از هزار تن مواد غذایی فاسد خبر داد که در بازه زمانی ۱۵ اسفند تا ۱۰ فروردین در بازرسی های میدانی کشف شده بود.

بیش از هزار تن مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی کشف و معدوم شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از آمار مرکز هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت، کارشناسان و بازرسان مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از ابتدای طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ تاکنون یک میلیون و ۶۶ هزار و ۲۹۴ بازرسی از مراکز خدماتی، اقامتی و پذیرایی داشته اند که در نهایت موفق به کشف یک میلیون و ۲۳ هزار و ۲۳ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و معدوم سازی آنان شدند.

از این میزان بازرسی صورت گرفته ۱۰۷ هزار و ۹۰۰ مرکز اخطار کتبی دریافت کردند، ۱۳ هزار و ۵۱۵ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند و ۳ هزار و ۲۸۵ مورد نیز پلمب شدند.

بر این اساس، در بازه زمانی ۱۵ اسفند تا ۱۰ فروردین ۷۸۰ هزار و ۵۸۲ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع غذا، ۲۸۵ هزار و ۷۱۲ بازرسی از اماکن عمومی و ۲۶ هزار و ۹۸ مورد بازرسی از مراکز بین راهی صورت گرفته است.

تداوم رشد جان باختگان ناشی از غرق شدگی و استنشاق گاز CO

مرکز هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت همچنین با اشاره به روند رو به رشد غرق شدگی ها و مرگ ناشی از استنشاق گاز منوکسید کربن، آورده است: از ۲۴ اسفند تا ۱۰ فروردین۷۷۱ مورد مسمومیت ناشی از استنشاق گاز منوکسید کربن گزارش شده است که کاهش ۱۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می دهد اما تعداد فوتی ها با ثبت عدد ۳۳ نفر رشد ۶۵ درصدی داشته است.

همچنین درباره حادثه غرق شدگی نیز در این مدت ۶۳ مورد مصدومیت ناشی از غرق شدگی گزارش شده که ۲۶ تن از آنان جان خود را از دست داده اند؛ آمار مصدومیت و جان باختگان ناشی از غرق شدگی به ترتیب ۱۵ درصد و ۳۰ درصد در مقایسه با پارسال رشد دارد.

استان های فارس، بوشهر، خراسان رضوی، مازندران و خوزستان بیشترین قربانیان غرق شدگی را به خود اختصاص داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha