یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 369710

نذر اهدای خون با هدف رفع نیاز بیماران به ویژه در شب های قدر امری مبارک و نیکو محسوب می شود.

نذر خون با هدف رفع نیاز بیماران در لیالی قدر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، متخصصان بر این باورند که آقایان سالی ۴ بار و بانوان نیز ۳ بار امکان اهدای خون در یک سال را دارند و بر اساس اعلام سازمان انتقال خون کشور نیاز به تمام گروه‌های خونی همیشگی است.

ماه مبارک رمضان و به خصوص شب‌های عزیز قدر فرصت خوبی جهت اهدای خون توسط مردم خیر و نوع دوست به بیماران نیازمند و با هدف رفع نیاز آنها است و بسیاری از افراد به خصوص جوانان مشارکت خوبی در این امر زیبا خواهند کرد.

در حال حاضر میزان ذخیره خون و فرآورده‌های خونی کشور مناسب است و دچار هیچ مشکلی نیستیم؛ اما مسئله مهم این است که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دائمی و همیشگی است. بسیاری از عمل‌های جراحی سنگین در تهران انجام می‌شوند. مصدومان حادثه‌های ترافیکی، بیماران تالاسمی و سرطانی‌ها نیاز همیشگی به خون و فرآورده‌های خونی مانند پلاکت و پلاسما دارند. از مردم نوع دوست تقاضا دارم مشارکت بیشتری در اهدای خون داشته باشند.

در کشور بیش از هزار بیمارستان و مرکز درمانی فعال است که از این تعداد در تهران بیش از ۱۶۷ مرکز درمانی و بیش از هشت هزار تخت بیمارستانی وجود دارند و روزانه به طور متوسط بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در بین مراکز درمانی در سطح تهران توزیع می‌شوند.

مصطفی جمالی مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: کار اهدای خون یک امر پسندیده و زیبا است و خوشبختانه طی بازدید های مختلفی که از مراکز انتقال خون تهران داشته ام مردم همکاری خوبی در این زمینه داشته اند.

وی افزود: در این ایام تعداد تخت های ویژه اهدای خون و همچنین پرسنل مراکز انتقال خون برای پذیرایی هرچه بهتر از اهدا کنندگان افزایش پیدا کرده است و معتقدم که سازمان انتقال خون حداکثر توان خود را در این خصوص بکار گرفته است. تمام نیروها در شیفت بوده و هیچ پرسنلی مرخصی نرفته است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد که مردم بهتر از ما نیاز بیماران به خون و فرآورده های خونی را می داننند و مشارکت خوبی در زمینه امر خدا پسندانه اهدای خون دارند. مشارکت جوانان در امر اهدای خون افزایش داشته است و طی بازدیدهایم افرادی را دیدم که در حدود ۳٠ سال است که اقدام به اهدای خون داشته اند.

علی اصغر یک جوان ۲۱ ساله در خصوص اهدای خون گفت: من سالی چهار بار اقدام به اهدای خون می‌کنم و توصیه ام به مردم و به خصوص هم سن و سالان خودم این است که اگر امکان اهدای خون دارند حتما با نیت خالص و با هدف کمک به بیماران و نیازمندان به مراکز انتقال خون مراجعه و خون خود را اهدا کنند.

وی ادامه داد: فرد اهدا کننده باعث نجات جان سه نفر می شود و با توجه به نیاز به خون همیشگی است از مردم در خواست داشته تا مشارکت بالایی در این زمینه داشته باشند.

اکبر یک جوان ۳۰ ساله در این خصوص گفت: من سالی دوبار اقدام به اهدای خون کرده ام که یکبار آن در ماه مبارک رمضان است و شخصا به اهدای خون علاقه دارم، زیرا تصادفی‌ها و بیماران نیاز شدیدی به خون‌های اهدایی دارند و ما نباید در این زمینه نیازمندان را تنها بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha