رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در بیشتر استان‌ها، وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور و درخیزش گردوخاک برخی نقاط خبر داد.

بارش باران در بیشتر استان‌ها/ وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: در بعد از ظهر شنبه (۱۸ فروردین) در برخی نقاط آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، شمال استان‌های آذربایجان غربی، زنجان و قزوین رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این وضعیت یکشنبه (۱۹ فروردین) در شمال غرب، برخی نقاط غرب و جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی ، دامنه‌های مرکزی زاگرس و دوشنبه (۲۰ فروردین) در شمال غرب کشور رخ خواهد داد همچنین دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط شمال شرق و شرق و برخی نقاط مرکزی زاگرس نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: سه شنبه (۲۱ فروردین) در نیمه غربی کشور و چهارشنبه (۲۲ فروردین) در نیمه غربی، نواحی مرکزی استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش خواهیم داشت همچنین بارش در روز چهارشنبه در مناطق ذکر شده تشدید خواهد شد.

وی در ادامه گفت: برای روزهای یکشنبه تا چهارشنبه پدیده تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود همچنین از بعد از ظهر یکشنبه تا سه شنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک خواهیم داشت.

ضیاییان اظهار کرد: در سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۹ فروردین) کمی ابری به تدریج ابری با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۲۰ فروردین) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه دمای ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۵ و ۳۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha