رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تمام مناطق تهران بین استان‌های معین در کشور تقسیم شده‌اند تا پس از زلزله احتمالی مورد امدادرسانی قرار بگیرند.

برنامه هلال احمر برای امدادرسانی در زلزله پایتخت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،بابک محمودی ضمن اشاره به اینکه برای وقوع زلزله در تهران برنامه داریم و همه ۲۲ منطقه تهران بین تمام استان‌های کشور به عنوان استان معین تقسیم شده است، ادامه داد: طی ۲ سال گذشته توان عملیات هوایی را ارتقا دادیم؛ قبلاً فقط بالگرد داشتیم، اما امدادگران ما در حا حاضر توانایی بارریزی اسلیم و حتی چتر بازی را به صورت حرفه‌ای پیدا کرده‌اند و به لطف خدا، تجهیزاتش را نیز تهیه کرده‌ایم و آمادگی داریم که در بدترین شرایط بالگردهایمان کار امدادرسانی را به نحو مطلوبی انجام دهند تا برای خیابان‌ها، اتوبان‌ها و مناطق ساختمانی که بسیار خراب هستند و امکان ورود انسان به آن تا مدت‌ها به صورت زمینی وجود ندارد، مورد استفاده قرار گیرد و خدا را شکر این توانایی را در هلال احمر به وجود آوردیم البته این امکان از قبل در نیروهای مسلح وجود داشت، ولی آن را در هلال احمر نیز ایجاد کردیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: ۲۲ منطقه تهران بین تمام استان‌ها تقسیم و استان‌های معینش مشخص شده است. استان‌های معین در شرایط بحرانی به تهران می‌آیند و در تمام نقاطی که وظیفه دارند، ماموریت انجام می‌دهند و باز می‌گردند. چند ماه پیش از چند استان به تهران آمدند، بازدید کردند و نقشه هایش را گرفتند، اما واقعیت این است که احتمال دارد در اجرا اتفاقی رخ دهد و باید خدا نیز به ما کمک کند؛ هر چند تلاش ما بی نتیجه نخواهد بود و تلاش و تمرینی که امروز می‌کنیم اگر صد در صد به کار نیاید، بخش عمده‌اش کارآمد و کارساز است.

محمودی با بیان اینکه خدا را شکر هر ماه بدون استثنا جلسه بحران در تهران برگزار می‌شود، توضیح: سال ۱۴۰۲ طرح تهران را به روزرسانی کردیم و در اطراف تهران ۶ پایگاه امداد هوایی زدیم که با انبارهایش آماده است و از آنجایی که بسیار بزرگ است، حداقل ۵۰ درصد تجهیز شده است.

وی با اشاره به اینکه در تهران بین ۱۰ تا ۱۱ سوله هزار و ۲۰۰ متری داریم، بیان کرد: این ۶ نقطه که از البرز شروع می‌شود و تا محدوده ایوانکی ادامه دارد را به حالت هلالی پایگاه امداد و نجات طراحی کردیم و پایگاه‌های هواییمان در کشور پخش هستند. همچنین توان بسیار خوبی از نظر عملیات امدادی در کشور داریم و نزدیک ۷۵ هزار نیروی دوره دیده در اختیار داریم تا خدایی نکرده اگر زلزله‌ای مثل زلزله بم و کرمانشاه رخ داد، نیرو لازم را داشته‌ باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha