رییس کل سازمان نظام پرستاری، در نامه ای به وزیر بهداشت نسبت به تصمیمات این وزارتخانه که موجب تضعیف انگیزه های خدمت جامعه پرستاری شده است، به شدت انتقاد و گلایه کرد.

اعتراض سازمان نظام پرستاری به تصمیمات وزارت بهداشت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدتقی جهانپور، در نامه‌ای به بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، نوشت: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲، دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت ضمن بررسی دقیق بسته‌های خدمتی تعرفه گذاری خدمات پرستاری و اخذ نظر کارشناسی و در نظر گرفتن تمامی ملاحظات فنی و مالی، با افزایش ۳۰ درصدی ارزش نسبی بسته‌های مذکور موافقت نمود. این اقدام در کنار مواضع حمایتی جنابعالی از حرفه مقدس پرستاری امری پسندیده بود. اما متأسفانه در مرحله ابلاغ، وزارت بهداشت با نقض نظر کارشناسی و نادیده گرفتن اصول علمی و واقعیات میدانی از شرایط بغرنج پرستاری این عدد را به ۱۵ درصد تقلیل داده و برای تصویب به هیأت دولت ارسال نموده است.

سازمان نظام پرستاری ضمن اعتراض شدید نسبت به این اقدام یک سویه و نادیده انگاشتن صدها ساعت کار فنی در کمیته‌های مختلف سطح وزارتی و بین بخشی از جنابعالی درخواست می‌کند نسبت به اعمال و ابلاغ جمع بندی صورت گرفته بر اساس رأی دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت اقدام لازم را مبذول نمائید.

یکی دیگر از عوامل ایجاد نارضایتی در تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز حذف ۱۷ درصد از جز حرفه‌ای مربوط به پرستاران است که متأسفانه به رغم هشدارهای سازمان نظام پرستاری به صورت یک سویه و بدون توجه به عواقب آن از طرف وزارت بهداشت از سبد درآمدی پرستاران حذف گردید و موجبات تجمعات و اعتراضات پرستاران در سال گذشته را فراهم کرد. لذا یکی از خواسته‌های به حق جامعه پرستاری برگشت ۱۷ درصد سهم پرستاران از جز حرفه‌ای تولید شده است که نقش پرستاران در تولید آن بیش از سهمی است که خواستار آن هستند.

بی شک اثر هر گونه اقدام معطوف به عدالت در باز توزیع منابع مالی در نظام سلامت بلافاصله پس از اجرا و به صورت ملموس در خدمت گیرندگان که همان مردم ایران هستند، دیده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha