درحال‌حاضر برنده شدن در قرعه‌کشی لاتاری، ارزان‌ترین روش مهاجرت به ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود و به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی دارد. برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که بعد از برنده شدن در لاتاری بدون هیچ هزینه‌ای به‌صورت کاملا رایگان به آمریکا مهاجرت خواهند کرد.

هزینه بعد از قبولی در لاتاری چقدر است؟

درست است که دولت آمریکا هیچ هزینه‌ای از برندگان لاتاری دریافت نمی‌کند؛ اما هزینه‌ بعد از قبولی در لاتاری که شامل هزینه‌های اداری است، حتما باید پرداخت شوند. در این مطلب قصد داریم کل هزینه‌های مربوط به بعد از برنده شدن در لاتاری را به‌صورت جداگانه موردبررسی قرار دهیم.

آشنایی با اقدامات تأثیرگذار در هزینه بعد از قبولی در لاتاری

اقداماتی که افراد بعد از برنده شدن در قرعه‌کشی لاتاری گرین کارت آمریکا انجام می‌دهند، برای آن‌ها کمتر از 1500 دلار هزینه به دنبال خواهد داشت. در ادامه این بخش، با اقداماتی که انجام آن‌ها در هزینه بعد از قبول شدن در لاتاری تأثیرگذار است، آشنا خواهید شد:

جمع‌آوری مدارک و ترجمه آن‌ها

اولین اقداماتی که برندگان لاتاری بعد از اعلام نتایج باید انجام دهند،‌ جمع‌آوری و ترجمه مدارک توسط به دارالترجمه معتبر است. هزینه جمع‌آوری مدارک و ترجمه آن‌ها به نوع و تعداد مدارک و همچنین دارالترجمه‌ای که انتخاب می‌شود، بستگی دارد؛ بنابراین نمی‌توان یک قیمت دقیق برای آن بیان کرد.‌ به تمام برندگان لاتاری توصیه می‌شود که قبل از آماده‌سازی مدارک و ترجمه آن‌ها با یک کارشناس خبره و کارکشته مشورت کنند؛ زیرا برخی از افراد سودجو برای دریافت پول بیشتر از برندگان لاتاری از آن‌ها ترجمه مدارک غیرضروری و اضافی را می‌خواهند و هزینه ترجمه را با واحد پول دلار از آن‌ها دریافت می‌کنند.

تکمیل فرم DS 260 یا فرم برندگان لاتاری

تکمیل فرم DS 260 یکی دیگر از اقداماتی است که انجام آن به پرداخت هزینه نیاز دارد و در هزینه بعد از قبولی در لاتاری تأثیرگذار می‌گذارد. فرم مهاجرتی آنلاین DS 260 یک فرم انگلیسی است که امکان تکمیل شخصی آن به‌صورت رایگان نیز وجود دارد؛ اما باتوجه به وجود سؤالات امنیتی و نیاز به تکمیل اطلاعات هویتی در این فرم، برندگان لاتاری بهتر است که از یک کارشناس مسلط به زبان انگلیسی کمک بگیرند و بابت آن هزینه پرداخت کنند. کارشناسانی که فرم DS 260 را تکمیل می‌کنند علاوه‌بر تسلط به زبان انگلیسی با قوانین مهاجرتی آمریکا و اطلاعات حقوقی مربوط به آن کاملا آشنا هستند و کمک گرفتن از آن‌ها خیال برنده لاتاری را راحت می‌کند. برندگان لاتاری برای اطمینان از تکمیل دقیق فرم باید از کارشناسان یک موسسه مهاجرتی معتبر و باسابقه کمک بگیرند.

هزینه بعد از قبولی در لاتاری چقدر است؟

سفر به کشورهای همسایه برای حضور در سفارت آمریکا

باتوجه به عدم وجود سفارت آمریکا در ایران، برندگان لاتاری و افراد زیرمجموعه آن‌ها یعنی همسر و فرزندان زیر 21 سال باید برای مصاحبه حضوری به سفارت آمریکا در یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان و امارات سفر کنند. این سفر معمولاً بین 5 تا 10 روز به طول می‌انجامد و هزینه‌های مربوط به آن به هزینه بعد از قبولی لاتاری اضافه می‌شود. برای رفتن به تور مسافرتی برندگان لاتاری، باید زمان‌بندی سفر به شکل دقیق رعایت شود. به تمام برندگان توصیه می‌شود که برای آرامش و آسایش کامل از یک موسسه مهاجرتی معتبر برای رزرو تورهای سفارتی استفاده کنند. با پرداخت هزینه‌های لازم برای رزرو تورهای سفارتی، دیگر جای هیچ نگرانی بابت تأخیر در پرواز یا رزرو هتل وجود ندارد و تمام مسافران می‌توانند از خدمات پشتیبانی برخوردار شوند.

مدیکال یا انجام آزمایشات پزشکی نزد پزشک معتمد سفارت آمریکا

اقدام دیگری که برندگان لاتاری باید انجام دهند و بابت انجام آن هزینه پرداخت کنند، انجام آزمایشات پزشکی نزد پزشک مورداعتماد سفارت آمریکا یا مدیکال است. این مرحله حتما باید در یکی از کشورهای خارجی مانند ارمنستان، امارات و ترکیه انجام شود و هزینه آن به هزینه بعد از قبولی در لاتاری اضافه می‌شود. در مرحله مدیکال، پزشک بعد از معاینه برنده لاتاری و همراهانش و گرفتن آزمایش‌های پزشکی از قفسه سینه آن‌ها نیز عکس رادیولوژی می‌گیرد. برندگان لاتاری و همراهان آن‌ها یعنی همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال در مرحله مدیکال برای تزریق چند واکسن نیز باید هزینه بپردازند. انجام مرحله مدیکال یا ویزیت توسط پزشک مورداعتماد سفارت آمریکا تقریباً برای هر نفر حداقل 200 تا 220 دلار هزینه در بر دارد.

انجام مصاحبه در سفارت آمریکا در کشورهای همسایه

یکی دیگر از کارهایی که تمام برندگان ایرانی لاتاری بعد از اعلام نتایج باید انجام دهند و بابت انجام آن کارمزد نقدی را باید داخل پاکت قرار داده و به سفارت آمریکا در یکی از کشورهای امارات، ارمنستان یا ترکیه تحویل دهند، انجام مصاحبه و انگشت‌نگاری در سفارت است. این هزینه درحال‌حاضر، برای هر نفر 330 دلار ثابت است؛ اما این امکان وجود دارد که در سال‌های آینده افزایش یابد.‌ برندگان لاتاری باید این مبلغ را نیز به هزینه بعد از قبولی در لاتاری اضافه کنند.

پیکاپ ویزای آمریکا در صورت صادر نشدن آن بعد از مصاحبه

در بیشتر مواقع بعد از این برندگان لاتاری در سفارت آمریکا مصاحبه انجام می‌دهند، ویزای لاتاری آن‌ها صادر می‌شود؛ اما گاهی اوقات ممکن است که پرونده فرد به بررسی‌های بیشتری نیازمند باشد و ویزا با چند هفته یا حتی چند ماه تأخیر صادر شود. در چنین مواقعی برنده لاتاری باید از خدمات پیکاپ ویزا استفاده کنند. استفاده از این خدمات دارای هزینه‌ است و هزینه بعد از قبولی در لاتاری را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. هزینه پیکاپ ویزا ارزشش را دارد؛ زیرا دیگر لازم نیز که فرد برنده با پرداخت مجدد هزینه برای دریافت ویزای لاتاری گرین کارت آمریکا به سفارت این کشور در امارات، ترکیه یا ارمنستان سفر کند. بردن پاسپورت به این کشورها و ارسال آن از طریق پست به سفارت آمریکا، توسط کارگزاران موسسه مهاجرتی معتبر انجام می‌شود.

هزینه بعد از قبولی در لاتاری چقدر است؟

کاهش هزینه بعد از قبولی در لاتاری با کمک کارشناسان مؤسسات مهاجرتی معتبر

در این مطلب، راجع به اقداماتی صحبت کردیم که انجام آن‌ها بعد از برنده شدن در قرعه‌کشی لاتاری ضروری است و به پرداخت هزینه نیاز دارد. این اقدامات عبارت‌اند از: جمع‌آوری مدارک و ترجمه آن‌ها، تکمیل فرم DS 260، سفر به یکی از کشورهای همسایه برای حضور در سفارت،‌ مدیکال، انجام مصاحبه حضوری در سفارت و پیکاپ ویزای آمریکا. برندگان ایرانی لاتاری برای کاهش هزینه بعد از قبولی در لاتاری و صرفه‌جویی در وقت خود می‌توانند با کارشناسان یک موسسه مهاجرتی معتبر مشورت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha