چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 371235

دکتر سوفی پادوک، نویسنده تحقیقی که در کنگره علمی انجمن قلب و عروق اروپا ارائه شد می‌گوید: اگر بین بالارفتن از پله‌ها و آسانسور حق انتخاب دارید، سراغ پله‌ها بروید، زیرا به قلب‌تان کمک می‌کند

برای عمر طولانی‌تر از پله بالا بروید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایندیپندنت فارسی، طبق تحقیقی که در کنگره علمی انجمن قلب و عروق اروپا ارائه شد، بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند.

دکتر سوفی پادوک، نویسنده این تحقیق از بریتانیا می‌گوید: «اگر بین بالارفتن از پله‌ها و آسانسور حق انتخاب دارید، سراغ پله‌ها بروید، زیرا به قلب‌تان کمک می‌کند. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه‌مدت، تاثیرات مفیدی بر سلامت دارند، و دوره‌های کوتاه‌مدت‌ بالارفتن از پله‌ها باید به هدف دست‌یافتنی در روال روزانه تبدیل شود.»

بیماری قلبی عروقی تا حدودی از طریق اقداماتی مانند تمرینات بدنی قابل پیشگیری است. با این حال یک نفر از هر چهار بزرگسال در سراسر جهان، میزان فعالیت بدنی توصیه‌شده را انجام نمی‌دهد. بالا رفتن از پله‌ها شکل عملی و آسان از فعالیت بدنی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش انجمن قلب و عروق اروپا، این تحقیق به بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا بالا رفتن از پله‌ها به عنوان نوعی فعالیت بدنی، در کاهش خطرات بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ زودرس نقش دارد یا خیر؟

نویسندگان این پژوهش،‌ بهترین شواهد و مدارک موجود در این حوزه را جمع‌آوری کردند و فراتحلیلی (متاآنالیزی) در این زمینه انجام دادند. البته این پژوهش بدون توجه به تعداد پله‌ها و سرعت بالارفتن صورت گرفت. در تجزیه و تحلیل نهایی، ۹ تحقیق با ۴۸۰ هزار و ۴۷۹ شرکت‌کننده به دست آمد و در آن شرکت کنندگان سالم و افرادی با سابقه حمله قلبی یا ابتلا به بیماری‌های عروق کرونر حضور داشتند. محدوده سنی این افراد ۳۵ تا ۸۴ سال بود و ۵۳ درصد شرکت‌کنندگان هم زنان بودند.

نتیجه تحقیقات نشان داد، در افرادی که از پله‌ بالا می‌رفتند در مقایسه با کسانی که از پله استفاده نمی‌کردند، خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی حدود ۳۹ درصد کمتر بود. بالا رفتن از پله‌ها با کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته هم می‌تواند مرتبط باشد.

دکتر پادوک می‌گوید: «بر اساس این نتایج، افراد را تشویق می‌کنیم که بالارفتن از پله‌ها را در زندگی روزمره‌شان بگنجانند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha