سلامت نیوز : درست در روزهایی که به نام محیط بانان نامگذاری شده یکی از محیط بان های بااخلاق شهرستان کازرون در استان فارس هنگام انجام وظیفه مقدس حفاظت از محیط زیست دچار سانحه شده و به شهادت رسید.  

محیط بان نمونه فارس در حین انجام وظیفه شهید شد

به گزارش سلامت نیوز سید حسین حسینی محیط بان نمونه کازرونی که پس از دریافت گزارش تخلف در منطقه "کنار تخته کازرون" عازم گشت و بازرسی بود در مسیر دچار سانحه رانندگی شد و به شهادت رسید.

او نمونه یک محیط بان اخلاق مدار، منضبط و وظیفه شناس بود که در لباس محیط بانی و ضابط قضایی دچار حادثه شده و جان سپرد.

بسیاری از جاده های مناطق طبیعی چهارگانه محیط زیست در مکان های صعب العبور و پر شیب کوهستانی و جنگلی و دره های خطرناک قرار دارند و راندگی در آنها خطرناک است. مخصوصا اینکه کار محیط بان ساعت خاصی ندارد و این جاده ها اغلب نه روشنایی دارند و نه امنیت.

هنگامی که یک محیط بان گزارش تخلف دریافت می کند بیش از هر چیز باید سرعت عمل داشته باشد تا مبادا متخلف، موفق به شکار شود و یا اینکه فرار کند. به همین دلیل اغلب محیط بان ها در چنین شرایطی به جان خود فکر نمی کنند و برای انجام وظیفه ای که بر دوش آنها نهاده شده تلاش می کنند که همین موضوع، گاهی برایشان دردسر ساز شده و جان شان را به خطر می اندازد.

البته باید گفت خودروهای محیط بان ها نیز گاهی از استحکام و توانایی لازم برای چنین مسیرهایی برخوردار نیستند؛ در حالی که شکارچیان بهترین تجهیزات و خودروها و ابزار جرم و فرار را در اختیار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ملیحه ساغری US ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 0
    موافق با امنیت محیط بانان وتحت تعقیب قرارگرفتن وجازات قاچاقچیان