بزرگترین اشکال وزارت بهداشت در چند دهه اخیر بخشی نگری بوده است که اصل تولیت و سیاست گذاری و راهبری این وزارت مهم و در ارتباط با سلامت جامعه را به حاشیه برده است. 

وزیر بهداشت خود را مسئول تمام مراکز درمانی بداند

مهدی اسفندیار فعال رسانه حوزه سلامت طی یادداشتی به سلامت نیوز نوشت : در بحران کرونا سیاست های متناقض وزارت بهداشت این اشکال را عریان کرده است بطوریکه وزارت بهداشت به درستی و با توجه به نقش حاکمیتی خود تمام بخش های درمانی خصوصی و عمومی و نیروهای مسلح را ملزم به پذیرش بیماران کرونایی کرد اما همین وزارت بهداشت از دادن یک بسته ماسک و وسایل بهداشتی دولتی به این مراکز خودداری و خود را صرفا مسئول تامین مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی کرد.

در حالیکه وزیر باهوش و ماموریت شناس باید بداند که عملکرد موفق تمام بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و آموزشی است که سطح سلامت جامعه را بالا برده و ماموریت او را تحقق می بخشدـ لذا وزیر با بهداشت باید خود را مسئول تمام مراکز درمانی اعم از خصوصی و دولتی و عمومی بداند.

حالا در همین وانفسا چند روز پیش عده ای از متقاضیان استخدامی سازمان تامین اجتماعی که برایشان بابت خدمت در دروان کرونا امتیاز ناچیزی قائل شده بودند در تماس با بنده عنوان کردند که دانشگاه های علوم پزشکی حاضر به تایید گواهی کار آنها در دوران کرونا نیستند؟!؟!

و عنوان کردند این امتیاز باید به کسانی داده شود که متقاضی استخدام در وزارت بهداشت هستند؛ جناب اقای عین اللهی بررسی فرمایید که چند نفر از همکاران شما اعم از پرستار و پزشک و پیراپزشک در دوران مبارزه با اپیدمی کرونا در بخش های عمومی جانشان را از دست دادند و چند نفر دچار عوارض جدی شدند قرار نیست که وقتی بعد از این جنگ تمام عیار به راحتی عده ای فراموش شوند درست مثل این است که سازمان نیروهای مسلح قانونی بگذارد که بر اساس آن افرادی که داوطلبانه در جنگ تحمیلی شرکت کردند و جانباز شدند؛ جانباز شناخته نمی شوند که اینجا موضوع بدتر است زیرا دستور وزارت بهداشت را این افراد اجابت کردند و نمی شود عقلا و وجدانا و... به این راحتی از حقوق اولیه خود محروم شوند لطفا در حد صدور یک گواهی خدمت با آنها همکاری کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha