وزیر بهداشت گفت: پرستاران باید دانش خود را در نحوه مراقبت از بیماران متناسب با شرایط روز افزایش دهند.

دانش پرستاران در مراقبت از بیماران باید به روز باشد


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر کامران باقری لنکرانی در مراسم روز پرستار که امروز در تالار بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: امروزه مراقبت‌ های نظام سلامت دگرگون شده و نگرش‌ های جدیدی برای این مراقبت ‌ها لازم است.

وی با بیان اینکه "پرستاران در مراقبت‌ های سلامت نقش اساسی ایفا می ‌کنند"، گفت: پرستاران باید از اطلاعات علمی به روز و مراقبت‌ های سلامت آگاه شوند.

وزیر بهداشت افزود: باید به ارتقاء علمی پرستاران توجه کرد و آنان نیز مطابق نیاز بیماران، از آموزشهای لازم برخوردار شوند.

لنکرانی گفت: اگر می ‌خواهیم نظام مراقبت‌ های بیمارستانی را حفظ کنیم، باید برای ارتقاء دانش پرستاران گام ‌های اساسی برداریم و 15 درصد از تخت های بیمارستانی را به مراقبت ‌های ویژه برای پرستاران اختصاص دهیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه "منابع وزارت بهداشت برای فراهم کردن همه امکانات برای گروههای علوم پزشکی از جمله پرستاران محدود است"، گفت: این وزارتخانه با همکاران گروه پزشکی احساس بیگانگی ندارد و به رغم امکانات محدود، در پی حل مشکلات آنان است.

لنکرانی با اشاره به اینکه کار پرستاری را با قدر و منزلت مادی نمی ‌توان سنجید، گفت: رفتار مناسب و برخورد نخستین پرستار در رضایتمندی بیمار مهم است و پرستاران باید به این موضوع توجه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha