عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران گفت: بیماران تالاسمی انتظار دارند، معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، این بار به وعده های خود مبنی بر تهیه داروی تولید داخل تالاسمی ها، جامه عمل بپوشاند.

دکتر محمود هادی پور با اشاره به خبر تولید داروی "دفرازیرو" در داخل کشور که از سوی معاون غذا و داروی وزارت بهداشت اعلام شده است، به خبرنگار مهر گفت: آرزو می کنیم که این بار مسئولان وزارت بهداشت به وعده خود عمل نموده و بیماران تالاسمی را از مشکلاتی که دارند، نجات دهند.

عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران افزود: بعد از اعلام این خبر در رسانه‌ها، بیماران تالاسمی در مراجعه و تماس با انجمن، خواهان کسب اطلاع از نحوه دریافت این دارو هستند.

وی توضیح داد: تولید داروی "دفرازیرو" که نوعی قرص خوراکی با دوز یک بار مصرف در طول روز است، باعث خواهد شد بیماران تالاسمی از مصرف "دسفرال" که داروی تزریقی است و بیماران همیشه در عذاب هستند، راحت شوند.

هادی پور همچنین به مشابه خارجی این دارو اشاره کرد و گفـت: وزارت بهداشت از واردات این نوع دارو امتناع کرده بود و حالا با تولید آن در داخل کشور، می خواهد حسن نیت خود به بیماران تالاسمی را نشان دهد که امیدواریم این امر هرچه زودتر محقق شود.

عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران، زمان اعلام شده از سوی معاون غذا و داروی وزارت بهداشت برای عرضه داروی "دفرازیرو" را، 2 ماه آینده ذکر کرد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی انجمن تالاسمی ایران، در حدود 18 هزار و 600 نفر در کشور مبتلا به بیماری تالاسمی هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha