دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 38951
سلامت نیوز: یک متخصص گیاهان دارویی با تاكید بر اینكه مادران بیشتر مراقب تغذیه کودکان خود باشند، گفت: مصرف تنقلات صنعتی همچون انواع شكلات، چیپس و ... روند رشد كودكان را دچار  اختلال می‌كند.

هادی گلزاری مکمل در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: به دلیل طبیعت گرم و خشک تنقلات مصنوعی و ایجاد گرمای زیاد و در نتیجه خشک شدن رطوبت بدن، مصرف این مواد باعث ایجاد یبوست‌های بلند مدت در کودکان می‌شود.

وی افزود: یبوست زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌ها از جمله کم اشتهایی کودکان به علت سوء هاضمه و عدم تخلیه بدن در زمان مناسب می‌شود.

وی گفت: همچنین مصرف این مواد، در اثر تجمع سموم در بدن بیقراری، بی طراوتی و در برخی موارد پرخاشگری و افسردگی کودک را به همراه خواهد داشت. طبیعی است در چنین شرایطی نمی‌توان از کودک توقع داشت از لحاظ ذهنی در شرایط مناسبی باشد. در این موارد اختلالات یادگیری نیز مشاهده می‌شود.

این متخصص گیاهان دارویی افزود: یکی از بهترین داروهای ملین که خواص زیادی دارد و برای لینت (روان شدن) مزاج مناسب است، ترکیب خاکشیر و قدومه شیرازی با آب گرم است.

وی اضافه کرد: قدومه و خاکشیر به علت طبع گرم و مرطوبی که دارند موافق حال کودکان بوده و بخاطر مواد لعابی موجود در این دو دارو، لینت بخش خوبی برای مزاج کودکان محسوب می‌شود.

گلزاری در پایان گفت: مادرانی که از عصبانیت، پرخاشگری و بی‌اشتهایی کودکان خود رنج می‌برند از این دو گیاه دارویی غافل نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha