سلامت نیوز: قائم مقام وزیر و رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: طرح پزشک امین، عدالت محوری در سیاستگذاری سلامت را كاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دکتر علیرضا یعقوبی،قائم مقام وزیر و رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با سلامت، اولین و مهمترین موضوع مورد تاکید ایشان یکپارچگی در سیاستگذاری، برنامه ریزی، ارزشیابی و نظارت است.
وی در ادامه گفت: طرح ملی پزشک خانواده که به عنوان بزرگترین طرح یکپارچه سازی خدمات نظام سلامت، چندی است در 3 استان کشورمان آغاز شده است گام های موفقیت آمیزی را در راستای خدمات دهی مطلوب به مراجعان برداشته و با جدیت ادامه دارد.
دكتر یعقوبی تصریح کرد: اجرای طرح پزشك امین، علاوه بر هدر دادن بیت المال و صرف وقت اضافه، عدالت در ارائه خدمات سلامت را به هم می ریزد و می تواند آسیبهای جدی را به سلامت مردم و به خصوص به طرح پزشک خانواده که تنها امید دلسوزان برای رفع مشکلات ریشه ای نظام سلامت و اصلاح سیستم است، وارد کند و موجب بروز مشکلات در نحوه ارائه این خدمات به مردم و ایجاد سردرگمی در آنان شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: مهمترین هدف همه ما در سامانه بهداشت و درمان، ارتقاء در ارائه خدمات با کیفیت سلامت و به تبع آن افزایش رضایتمندی بیماران است.
وی ابراز امیدواری کرد: مسئولان طرح پزشک امین همگام با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در جهت سیاست ها و برنامه ریزی های کلان نظام سلامت کشور حرکت کنند.
دكتر یعقوبی در خاتمه گفت: منابعی كه به صورت موازی در این طرح مورد استفاده قرار گیرد اگر در خدمت وزارت بهداشت ودرمان درآید می تواند نتایج مطلوبی را برای نظام و مشتریان سلامت در پی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha