سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه کودکان خیابانی دچار مشکل‌هایی هستند، بیان کرد: سازمان بهزیستی مسئولیت رسیدگی به وضعیت کودکان خیابانی و بی‌سر پرست را در کشور دارد ولی متاسفانه این سازمان امکانات لازم را برای ارائه خدمات مناسب به این افراد را در اختیار دارد.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: باندهایی هستند که این کودکان را برای کارهای کاذب استخدام کرده وبا پرداخت مبلغی ناچیز درماه، آنها را وادار به انجام کارهای خلاف می‌کنند.

نماینده مردم ایلام ، ایوان ، مهران ، شیروان و چرداول درمجلس شورای اسلامی ، درباره شیوع بیماری‌های واگیر در میان این افراد ٰتصریح کرد: سازمان بهزیستی باید پس از ارجاع کودکان خیابانی به پزشک و روانشناس، از سلامتی این افراد اطلاع حاصل کند.

وی یکی دیگر از مشکلات کودکان خیابانی را بهره‌کشی‌های اقتصادی از آنها دانست و گفت: این کودکان مجبور هستند در مکان‌هایی کار کند که به هیچ وجه شرایط اخلاقی مناسبی ندارند وهمین امر موجب می‌شود آسیب‌های اجتماعی در جامعه گسترش یابد.

قنبری افزود: به نظرمی‌رسد توجه ویژه به این قشر درامر ریشه‌کنی بیماری‌های آمیزشی و پیشگیری از شیوع بیماری ایدز بسیار ضروری باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، یاد آورشد: دولت باید با یک برنامه‌ریزی کارآمد می‌تواند بسیاری از مشکلات کودکان خیابانی و فاقد سر پرست را بنحو مطلوبی برطرف کند تا این افراد بدون هیچ مشکلی درجامعه به مانند دیگر شهروندان زندگی سالمی داشته باشند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha