سلامت نیوز: یك عضو هیات رییسه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس، حذف روانشناس بالینی در دستورالعمل جدید برنامه پزشك خانواده را سوال برانگیز دانست و گفت: حذف روانشناس بالینی از برنامه پزشك خانواده به صلاح جامعه نیست.

محمدرضا رضایی، در گفت‌وگو با ایسنا، وجود روانشناس بالینی در تیم پزشك خانواده را یكی از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه پزشك خانواده عنوان و تصریح كرد: حذف روانشناس بالینی در نسخه جدید برنامه پزشك خانواده توسط وزارت بهداشت این طرح را دچار مشكل خواهد كرد.

وی ادامه داد: با توجه به جوان بودن جامعه، فشارهای بسیار زیاد كاری و مشكلات روحی و روانی وجود، روانشناس بالینی در تیم پزشك خانواده غیرقابل انكار است و حتما باید در تیم پزشك خانواده یك روانشناس بالینی حضور داشته باشد.

نایب رییس كمیسیون بهداشت، همچنین خاطرنشان كرد: حذف روانشناس بالینی از تیم پزشك خانواده خسارات و لطمات جبران‌ناپذیری به كشور وارد می‌كند و در صورت تحقق این امر پزشك خانواده دچار نقص و عیب می‌شود، اگر قرار است طرح پزشك خانواده را دقیقا اجرا كنیم باید همه ملزومات را با هم داشته باشیم.

نماینده مردم جهرم در خانه ملت با بیان اینكه حذف بخش‌های مهمی نظیر روانشناس بالینی این برنامه را از جامعیت خارج می‌كند، افزود: با حذف روانشناس بالینی از تیم پزشك خانواده، انرژی و هزینه‌های بسیاری كه برای این برنامه صرف شده نتایج مطلوب را به دنبال نخواهد داشت.

وی با اشاره به طرح مباحث مفصل در خصوص برنامه پزشك خانواده در كیمسیون بهداشت و درمان گفت: تمام اعضا مصمم هستند كه پزشك خانواده به صورت كامل و بر اساس آنچه در قانون دیده شده اجرا شود.

رضایی در خاتمه خاطرنشان كرد: كمیسیون قطعا این موضوع را پیگیری می‌كند، چراكه ما اصرار داریم پزشك خانواده به صورت كامل اجرا شود، اگر پزشك امین را نقض و این اختیار را به وزارت بهداشت می‌دهیم از وزارت بهداشت هم انتظار داریم كه پزشك خانواده را به صورت كامل اجرا كند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha