سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 40739
سلامت نیوز: جوش های قرمز در پای کودک که به علت استفاده از پوشک ایجاد می شود، همراه با سوزش و خارش و برای کودک بسیار آزاردهنده است، اما با رعایت چند نکته می توان از بروز این جوش ها پیش گیری کرد. به نوشته سایت «Parenting» مواد موجود در ادرار کودک باعث سوزش پای او می شود به خصوص اگر پوشک کودک به مدت طولانی خیس شده باشد.
متخصصان توصیه می کنند پوشک کودک هر دو ساعت یک بار عویض شود. این موضوع زمانی که کودک دچار اسهال شده باشد، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

* اگر از کهنه پارچه ای استفاده می کنید، تا زمانی که جوش ها از بین برود، از پوشک استفاده کنید. پوشک های پارچه ای را با آب و کمی سرکه شست و شو دهید. در صورت استفاده از پوشک های معمولی، از مارک های دیگری استفاده کنید زیرا احتمال دارد کودک به ماده شیمیایی موجود در آن مارک حساسیت داشته باشد.

* پوست کودک نسبت به پوست بزرگسالان نازک تر است و بعضی اوقات ماده شیمیایی موجود در دستمال های مرطوب به پوست او ضرر می رساند. به جای استفاده از دستمال های مرطوب و معطر از آب خالی استفاده کنید.

* پس از شستن پای کودک، او را خشک کنید و در صورت نیاز از پودر مخصوص کودک استفاده کنید تا باقی مانده رطوبت جذب شود.

*  پس از هر چند بار که پوشک او را عوض کردید، لایه ای از وازلین، پماد ویتامین AوD استفاده کنید تا مانع از رسیدن رطوبت به پوست شود. در صورتی که کودک دچار اسهال شده و باسن او قرمز شده است، از پماد حاوی زینک اکسید که قدرت محافظت بیشتری دارد، استفاده کنید.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha