سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 40742
سلامت نیوز: كارشناسان علوم بهداشتی در كانادا و آمریكا طی یك مطالعه مشترك دریافتند زنانی كه فقط 15 دقیقه در روز درباره یك ارزش مهم در زندگی‌شان مثل روابط نزدیك با دوستان، مطلب می‌نویسند بهتر می‌توانند وزن خود را كاهش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان دانشگاه‌های واترلو در اونتاریوی كانادا و دانشگاه استانفورد در كالیفرنیا روی 45 دانشجوی دختر با شاخص توده بدنی 23 و بیشتر مطالعه كردند. 58 درصد از این دختران دانشجو چاقی یا اضافه وزن داشتند. وزن هر یك از این زنان اندازه گیری شد و سپس متخصصان از آنها درخواست كردند كه ارزش‌های خود در زندگی شامل خلاقیت، سیاست، موسیقی و روابط با دوستان خانواده‌شان را طبقه بندی نمایند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، به نیمی از این دختران گفته شد 15 دقیقه درباره ارزشی كه بیش از همه برای هر كدام اهمیت دارد مطلب بنویسند و به نیمی دیگر هم گفته شد 15 دقیقه درباره ارزشی كه برای خودشان كم اهمیت تر بوده و برای فرد دیگری اهمیت دارد یادداشت بنویسند. در پایان معلوم شد دخترانی كه درباره موضوع مورد اهمیت خودشان نوشته بودند 41/3 پوند وزن كم كردند در حالی كه دختران در گروه دیگر 76/2 پوند به وزنشان افزوده شد.

شرح این آزمایشات در نشریه علوم روانشناسی گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha