سلامت نیوز: عضو اجرایی كنگره بین المللی حذف مالاریا از برگزاری این كنگره با حضور شركت كنندگان خارجی و داخلی خبر داد و گفت : این كنگره از پنجم تا هفتم بهمن ماه سال جاری در جزیره كیش برگزار می شود.

جهانگیر سایانی  در گفت و گو با ایرنا افزود : مالاریا از قدیمی ترین بیماریهای شناخته شده و یكی از مشكلات بهداشتی كشورهای گرمسیر و نیمه گرمسیر جهان محسوب می شود.

وی اظهار داشت : مالاریا در ایران از قدیم به عنوان یك بیماری عفونی شایع مطرح بوده كه تبعات بهداشتی ، اقتصادی و اجتماعی فراوانی با خود بدنبال داشته است .

سایانی با اشاره به اینكه مالاریا در ایران در مرحله پیش حذف قرار دارد خاطر نشان كرد : بر اساس برنامه ملی حذف مالاریا تا سال 1404 باید به مرحله حذف برسیم.

عضو اجرایی كنگره بین المللی حذف مالاریا اضافه كرد: برگزاری این كنگره با حضور اساتید برجسته كشور و همچنین میهمانی از خارج از كشور شرایط را فراهم كرده تا در زمینه مالاریا تا آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

سایانی افزود :آخرین یافته‌های تحقیقاتی درباره پاتوژنز، كنترل ناقلین، فارماكوژنتیك، بیولوژی مولكولی، اپیدمیولوژی، درمان و سایر موضوعات مرتبط با مالاریا خواهد بود.

وی گفت :در این كنگره 129 پوستر و 25 سخنرانی علمی توسط میمهانان و اساتید ایرانی ارایه خواهد شد .

سایانی اظهار داشت : در این كنگره میمهانانی از كشورهای انگلستان ،سودان  نیجریه  آمریكا ،غنا نسومالی ،هند ،اندونزی ،اردن ، كنیا ، افغانستان ، پاكستان حضور خواهند داشت .

این كنگره با همكاری مشترك وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی و دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha