سلامت نیوز : معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: رشته روان پرستاری به شکل فعلی پاسخگوی نیاز جامعه و کشور نیست و باید بازنگری شود.

محمد علی محققی در گفت‌وگو با نظام پرستاری افزود: رشته‌های دایر در كشور همگی برمبنای ضرورت است و هیچ‌یك بی‌دلیل تاسیس نشده است رشته روان‌پرستاری هم بر اساس یك ضرورت در مقطع كارشناسی ارشد پرستاری در برخی دانشگاه‌ها ایجاد شد.
 
معاون وزیر بهداشت اظهار كرد: ممكن است زمانی به عللی تغییراتی در نظام سلامت پیش می‌آید یا بنا بر ضرورت میزان جذب نیروی انسانی افزایش ‌یابد اما این افزایش باید با ذكر شواهد پایه علمی و مستندات دانشگاهی داشته باشد و نه صرفاً احساسی و فاقد هرگونه شواهد.
 
وی ادامه داد: در خصوص میزان نیاز فرقی بین رشته‌های مختلف وجود ندارد و به عبارتی در حیطه‌های پرستاری به جنبه‌های مختلف تخصصی نیاز داریم.
 
معاون آموزشی وزیر بهداشت با اعتقاد به اینكه در خدمات پرستاری از جمله روان‌پرستاری به بازنگری نیاز دارد، افزود: باید با بازنگری رشته موجود رشته جدیدی ایجاد شود تا پاسخگوی نیازهای جامعه باشد چون رشته روان‌پرستاری و بسیاری دیگر از رشته‌های پرستاری هم‌اكنون پاسخگوی نیازهای جامعه نیست.
 
محققی گفت: ادامه تربیت نیروی انسانی بر اساس كوریكولوم آموزشی پیشین مفید نیست و با توجه به پیشرفت‌های اخیر علم روانشناسی و رشته روانپزشكی ایجاب می‌كند تا رشته تخصصی روان‌پرستاری هم دستخوش تغییر شود در غیر این صورت تربیت پرستار بر اساس كوریكولوم آموزشی پیشین برای جامعه علمی كشور فایده‌ای ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha