شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 40985
سلامت نیوز:كودك شما اكنون به اندازه یك انجیر است و بدن او كاملا شكل گرفته است؛ حدود 3.8 سانتی متر طول و حدود هشت گرم وزن دارد. پوست او هنوز شفاف است و به همین خاطر می توان اكثر رگهای خونی او را به وضوح دید. بعضی از استخوانهای او در حال تشكیل شدن بوده و ریشه دندانهای كوچك او به تدریج در زیر لثه اش ظاهر می شوند. انگشتان دست و پای او كاملا از یكدیگر جدا شده اند و او به زودی قادر خواهد بود كه مشتش را باز و بسته كند. او لگدهای آرامی می زند و كش و قوس می آید؛ حركات ریز او به قدری نرم و روان است كه بیشتر شبیه به رقص در آب می ماند. با رشد بدن او، این حركتها نیز بیشتر شده و رشد یافته تر و كاربردی تر خواهند شد. با رشد پرده دیافراگم، كوچولوی شما ممكن است سكسكه هم بكند. از آنجا كه او هنوز خیلی كوچك است، تنها بین هفته های شانزدهم تا بیستم قادر خواهید بود برای اولین بار این حركات او را احساس كنید.
شما چگونه تغییر می کنید؟
شما ممكن است در این دوره عوارض عجیبی را مشاهده كنید، همانند افزایش بیش از حد بزاق دهان. سعی كنید یاد بگیرید كه كدام یك از این عوارض طبیعی هستند و كدام یك ممكن است نشانه یك مشكل احتمالی باشند. همچنین ممكن است سوالاتی در زمینه فعالیتها یا خوردن غذا ها و داروها داشته باشید. به دنبال پاسخ این سوالات بروید تا بدانید در دوران حاملگی چه كارهایی ایمن و بی خطر هستند و چه كارهایی ممكن است خطرناك باشند.
اگر تهوع به شما اجازه نمی دهد كه غذاهای متنوع بخورید، یا هنوز هم خیلی وزن اضافه نكرده اید (بسیاری از خانمهای حامله در سه ماهه اول بین 1 تا 2.5 كیلوگرم وزن اضافه می كنند) نگران نباشید. اشتهای شما به زودی باز می گردد و شما هر هفته حدود نیم كیلوگرم وزن اضافه خواهید كرد.
منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha