شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 41014

گردو درمان كننده بیماری های ریوی و همچنین مسكن دل پیچه است.

سلامت نیوز: یك پزشك عمومی گفت: برگ و پوست گردو مقوی و تصفیه كننده خون است و خوردن گردو از ایجاد سنگ كلیه و سنگ كیسه صفرا جلوگیری می كند.

دكتر حسین صفوی زاده در گفت وگو با ایرنا افزود: مغز گردو دارای پروتئین، قند، آب، ویتامین، املاح معدنی و همچنین مواد چربی است. مقدار فسفر موجود در گردو با مقدار موجود در گوشت ماهی و برنج و حتی تخم مرغ برابری می كند.

وی با بیان این كه مهمترین خواص برگ گردو درمان ورم روده و معده است، گفت: 15 تا 20 گرم برگ گردو را به مدت ده دقیقه در یك لیتر آب جوش دم كنید و سه فنجان در روز از این دم كرده را بنوشید.

صفوی زاده اظهار داشت: برگ گردو برای مداوای سرمازدگی و بیماری های پوستی تجویز می شود و می توان از جوشانده برگ یا پوست سبز گردو برای درمان ورم لثه و لوزه، درمان كم خونی و رفع ضعف بدنی استفاده كرد. دم كرده برگ درخت گردو برای درمان ورم مفاصل هم مفید است.

وی خاطر نشان كرد گردو درمان كننده بیماری های ریوی و همچنین مسكن دل پیچه است.

گردو ملین بوده و آپاندیس را تقویت می كند.

صفوی زاده اضافه كرد: اگر گردو را با انجیر و موز بخورید مقوی حواس و مغز است و مالیدن پوست تازه گردو به دندان و لثه، آن ها را تقویت می كند.

وی افزود: گردو دارای مس است؛ بنابراین به جذب آهن در بدن كمك می كند.

دكتر صفوی زاده در عین حال با تاكید به این كه به هیچ وجه نباید در خوردن گردو افراط شود؛ توضیح داد: نباید بیشتر از پنج عدد گردو در روز مصرف شود. زیرا برای سلامتی زیان آور است و در ضمن لثه ها و زبان و گلو را می آزارد.

صفوی زاده یاد آور شد كسانی كه ناراحتی معده و كبد دارند؛ نباید گردو بخورند. افراد چاق نیز باید از خوردن آن پرهیز كنند. خوابیدن در زیر درخت گردو به علت صدور فراوان گاز كربنیك در شب هم خطر ناك است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha