بواسیر زمانی اتفاق می افتد که دسته هایی از سیاهرگ های راست روده یا مقعد شما متورم شوند (یا متسع شوند). هنگامی که این سیاهرگ‌ها متورم می‌شوند، خون در داخل جمع می‌شود و باعث می‌شود که سیاهرگ‌ها به سمت بیرون به داخل غشای اطراف بافت مقعدی و مقعد گسترش پیدا کنند.

دلیل بروز بواسیر یا هموروئید چیست؟ پیشگیری و درمانهای خانگی و پزشکی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین، بواسیر می تواند ناراحت کننده یا دردناک باشد. در بواسیر داخلی خون تیره از بدن دفع می شود در صورتیکه در بواسیر خارجی ، خون دفع نمی شود و اگر هم دفع شود بسیار اندک می باشد، اما بسیار دردناک است. یبوست و بیرون آمدن بواسیر-یا-هموروئید-چیست-پیشگیری-و-درمانهای-خانگی-و">بواسیر-یا-هموروئید-چیست-پیشگیری-و-درمانهای-خانگی-و">مدفوع با فشار منجر به پاره شدن رگها شده و ایجاد خونریزی داخلی یا خارجی می کند که بستگی به محل پارگی رگ دارد.

اطلاعات بسیاری در مورد بواسیر، به دلیل زیاد بودن این بیماری ،در اینترنت موجود است اما با وجود این اطلاعات، اشتباهات بسیاری در این مورد وجود دارد و آنها به این دلیل است که بسیاری از افراد خجالت میکشند در مورد این مشکل صحبت کنند واین بیماری را از ویژگی های طبیعی بدن خود میدانند. واقعیت این است که این بیماری بسیار عادی است و اگر به روش صحیح درمان شود تا ابد شخص از این بیماری مصون میماند. چیزی مثل عفونت بواسیروجودندارد . دربسیاری ازموارد این بیماری به دلیل نامناسب بودن رژیم غذایی که فاقد فیبربوده و پرچربند، بوجود می آید.

بیشتر بدانید : بهترین راه خلاص شدن از هموروئید در دوران بارداری

علائم بواسیر

درمان و معالجه به هم مربوطند و فهمیدن دلیل بروز این بیماری دردرمان آن دارای اهمیت است. به غیر از عامل رژیم غذایی، عوامل مختلفی باعث بوجود آمدن این بیماری میشوند. فشار آوردن به رگهایی که درمقعد وجود دارند و زور زدن به هنگام دفع، باعث تورم رگها و بوجود آمدن این بیماری است. چاقی به پیشرفت این بیماری کمک میکند ،به همین دلیل بروز این بیماری دردوره بارداری غیر عادی نیست. درمانهای ساده خانگی دردرمان این بیماری میتواند مؤثر باشد. به طور مثال تغییر در رژیم غذایی و نحوه زندگی کردن راهی برای درمان این بیماری است.

کوتاهی کردن دردرمان این بیماری باعث میشود که شخص مجددا دچار بواسیر شود وشرایط او بدتر گردد .درمواردی مثل داشتن سرطان روده، شرایط ایجاب میکند که این بیماری معالجه گردد که در این صورت درمان سنتی خانگی نه تنها به خاطر مفید بودن آن بلکه به خاطر سالم بودن آن، ترجیح دارد.

یبوست نه تنها یکی از عوامل این بیماریست بلکه باعث میشود مجرای مدفوع درحین دفع دردناک شود. در چنین شرایطی باید غذاهای ملین وداروهای ضد یبوست استفاده کرد وباید به خاطر داشته باشید که استفاده زیاد ازاین داروها میتواند خطرناک باشد . زیرا روده عادت میکند و بدون خوردن این مواد نمیتواند کارخود را انجام دهد. لبنیات یکی از بهترین مواد ملین می باشد. رژیم غذایی سرشار از فیبر ونوشیدن آب به مقدار کافی از ایجاد یبوست جلوگیری میکند.

بواسیر

احساس درد و دیدن خون در مدفوع

تشخیص این بیمای ساده است. بیشترین نشانه بارز آن حس درد درقسمت روده هنگام مدفوع کردن میباشد. خون آمدن، درد، حس خارش نشانه های دیگر می باشد و این علائم در اشخاص، متفاوت است بنابراین تشخیص قطعی این بیماری مهم است .

چهار نوع هموروئید وجود دارد

  • درونی؛ داخلی
  • خارجی
  • افتادگی
  • ترومبوز شده

بیشتر هموروئیدها یک وضعیت پزشکی جدی نیستند. در واقع، شما حتی ممکن است متوجه آنها نشوید. کمتر از 5 درصد از افرادی که به هموروئید مبتلا می شوند علائم دارند و حتی کمتر از آنها نیاز به درمان دارند.

با این حال، اگر هموروئید شما باعث درد یا اختلال در فعالیت های عادی و حرکات روده شما می شود، باید فوراً به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید. همچنین اگر بعد از یک هفته درمان در خانه از بین نرفت یا خونریزی از رکتوم خود داشتید، باید با پزشک خود صحبت کنید.

بیشتر بدانید: هموروئید در زنان از علت تا درمان

بواسیر چه شکلی است؟

هموروئید (بواسیر) همیشه قابل مشاهده نیست. اما هنگامی که منبسط می شوند، می توانند مانند برجستگی ها یا برآمدگی های قرمز یا آبی به نظر برسند.

برای درمان بواسیر چه باید کرد؟

در اینجا به شرح ظاهر چهار نوع اصلی هموروئید می پردازیم

  • درونی داخلی: همیشه نمی توان آنها را دید زیرا در مقعد شما بسیار عمیق هستند و قابل مشاهده نیستند. هموروئیدهای داخلی با شدت کمتر، برآمدگی هایی در داخل هستند و موارد جدی تر می توانند یک برآمدگی طولانی ایجاد کنند.
  • پرولاپس شده: زمانی که یک هموروئید داخلی متورم می شود و به اندازه ای دراز می شود که از مقعد شما بیرون زده است. هموروئیدهای افتادگی کمتر جدی در حین زور زدن از مقعد خارج می شوند، اما زمانی که استراحت می کنید خود به خود جمع می شوند، در حالی که هموروئید پرولاپس جدی تر از مقعد بیرون زده باقی می مانند.
  • خارجی: به صورت یک یا چند برآمدگی روی مقعد و اطراف آن ظاهر می شود. شما یا یک پزشک می توانید اینها را از بیرون ببینید.
  • ترومبوز شده: اینها هموروئیدهای خارجی یا داخلی هستند که در آنها خون جمع شده در داخل لخته شده است، که می تواند در بواسیر خارجی دردناک باشد.

چه چیزی باعث هموروئید می شود؟

هر چیزی که به مقعد یا راست روده شما فشار یا فشار وارد کند می تواند باعث گشاد شدن سیاهرگ ها شود. برخی از علل شایع و عوامل خطر عبارتند از:

  • داشتن اضافه وزن
  • زور زدن مکرر در حین اجابت مزاج
  • داشتن اسهال یا یبوست
  • عدم اجابت مزاج منظم
  • برای مدت طولانی نشستن
  • باردار بودن یا زایمان
  • عدم دریافت فیبر کافی در رژیم غذایی
  • استفاده بیش از حد از ملین ها
  • افزایش سن، زیرا بافت ها با افزایش سن قدرت و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند

اگر به انجام هر یک از کارهایی که ممکن است در وهله اول باعث هموروئید شما شده باشد، هموروئید داخلی می تواند به هموروئید پرولاپس تبدیل شود.

احتمال ترومبوز شدن هموروئید خارجی بیشتر است، اگرچه هیچ عامل خطرناک خاصی برای ایجاد این امر شناخته شده نیست.

بیشتر بدانید: 6 روش آسان برای جلوگیری از هموروئید

بواسیر در بارداری

بواسیر در دوران بارداری، معمولاً در سه ماهه سوم شایع است که معمولاً به دلیل یبوست، افزایش فشار روی لگن و افزایش حجم خون است.
علائم آن شامل خارش، خونریزی مقعدی و توده های دردناک است.
درمان شامل مدیریت علائم در خانه با بسته‌های سرد، حمام‌های آب گرم یا کرم‌ها و پمادهای بدون نسخه است. خانم باردار باید قبل از مصرف هر گونه دارو یا پماد برای علائم خود با پزشک خود صحبت کند تا از بی خطر بودن آنها مطمئن شود.
پس از بارداری، بواسیر باید به خودی خود برطرف شود. اگر برطرف نشد یا بدتر شد باید در مورد گزینه های درمانی اضافی مانند جراحی با پزشک صحبت کند.

برای درمان بواسیر چه باید کرد؟

درمان های خانگی برای هموروئید

در اینجا چند درمان خانگی رایج وجود دارد که می تواند به تسکین علائم هموروئید کمک کند.

  1. حمام گرم با نمک اپسوم یا نمک حمام که با نام منیزم سولفات نیز شناخته میشود.

حمام آب گرم می تواند به تسکین تحریک ناشی از هموروئید کمک کند. سعی کنید از وسیله ای مثل لگن یا یک وان پلاستیکی کوچک تا بتوانید ناحیه آسیب دیده را غوطه ور کنید - یا اگر می توانید در وان حمام کنید.

بعد از هر بار اجابت مزاج، 20 دقیقه حمام آب گرم یا حمام نشسته را امتحان کنید. افزودن نمک اپسوم به حمام می تواند با کاهش درد، تسکین بیشتری ایجاد کند.

  1. کمپرس سرد

کمپرس یخ یا کمپرس سرد را به مدت 15 دقیقه هر بار روی مقعد قرار دهید تا ورم را از بین ببرید. برای هموروئیدهای بزرگ و دردناک، کمپرس سرد می تواند یک درمان بسیار موثر باشد.

حتما یخ را داخل پارچه یا دستمال کاغذی بپیچید. هرگز چیزی منجمد را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید، زیرا می تواند به پوست آسیب برساند یا آسیب برساند.

  1. فندق افسونگر ( Witch-hazel)

فندق افسونگر می تواند خارش و درد را که دو علامت اصلی هموروئید خارجی هستند، کاهش دهد. این یک ضد التهاب طبیعی است، بنابراین می تواند تورم را نیز کاهش دهد.

می توانید آن را به صورت مایع خریداری کنید که می توانید مستقیماً روی هموروئید خارجی اعمال کنید. همچنین می توانید آن را در محصولاتی مانند دستمال مرطوب ضد خارش و صابون پیدا کنید.

محصولات فندق افسونگر را به صورت آنلاین خرید کنید.

فندق افسونگر

  1. آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا اغلب برای درمان هموروئید و بیماری های پوستی استفاده می شود. تصور می شود که دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش تحریک کمک کند.

ژل آلوئه ورا را می توان به عنوان یک ماده در سایر محصولات مانند کرم ضد آفتاب یا لوسیون یافت. اما شما فقط باید ژل آلوئه ورا خالص روی بواسیراستفاده کنید. زیرا سایر مواد و افزودنی ها می توانند هموروئید را تحریک کنند. ژل آلوئه ورا خالص را می توان مستقیماً از داخل برگ های گیاه آلوئه ورا نیز برداشت کرد.

برخی از افراد به آلوئه ورا حساسیت دارند، به خصوص آنهایی که به سیر یا پیاز حساسیت دارند که مصرف آن برای این افراد توصیه نمیشود.

  1. دستمال مرطوب کننده

استفاده از دستمال توالت بعد از اجابت مزاج می تواند هموروئیدهای موجود را تحریک کند. دستمال مرطوب به تمیز نگه داشتن شما بدون ایجاد تحریک بیشتر کمک می کند.

همچنین می توانید از دستمال مرطوب هایی که دارای ترکیبات تسکین دهنده ضد هموروئید هستند مانند فندق جادوگر یا آلوئه ورا استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که دستمال‌هایی که انتخاب می‌کنید الکل، عطر یا مواد محرک دیگر در آنها وجود نداشته باشد. این مواد به جای تسکین علائم هموروئید را بدتر می کنند. (دستمال مرطوب مخصوص نوزاد)

  1. لباس نخی گشاد

لباس‌های تنگ و پلی‌استر را با پنبه‌های قابل تنفس (مخصوصاً لباس‌های زیر نخی) تعویض کنید تا به تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه مقعد کمک کنید. این به طور بالقوه می تواند علائم و خطر عفونت در زخم های باز یا پوست خام و آسیب دیده را کاهش دهد.

از استفاده از شوینده های معطر یا نرم کننده های پارچه برای کمک به کاهش سوزش خودداری کنید.

  1. روغن درخت چای

روغن درخت چای یک ضد عفونی کننده طبیعی است که ممکن است به تسکین درد، خارش و ناراحتی کمک کند. روغن درخت چای همچنین ممکن است به مبارزه با باکتری هایی که در غیر این صورت می توانند منجر به عفونت در پوست آسیب دیده یا تحریک شده شوند، کمک کند.

  1. روغن نارگیل

طبق تحقیقات سال 2008 ، روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی قوی است که می تواند التهاب و تورم را کاهش دهد. خواص ضد درد (تسکین درد) آن می تواند به کاهش ناراحتی ناشی از هموروئید کمک کند. طبق تحقیقات سال 2014 ، خواص ضد باکتریایی آن باعث می شود که هموروئید سریعتر بهبود یابد .

روغن نارگیل همچنین ممکن است به دلیل اثر ملین به رفع یبوست کمک کند. از آنجایی که یبوست یا زور زدن در حین حرکات روده یکی از علل شایع بواسیر است، این امر می تواند به درمان و پیشگیری از آن کمک کند.

می توانید روغن نارگیل را با مصرف منظم یا استفاده خارجی برای بواسیر مصرف کنید. می توانید آن را با پنبه روی بواسیر خارجی بمالید، آن را به حمام خود اضافه کنید و موارد دیگر.

درمان های بدون نسخه برای هموروئید

در اینجا برخی از درمان‌های بدون نسخه (OTC) وجود دارد که می‌توانید برای کمک به تسکین علائم هموروئید امتحان کنید.

پمادهای OTC

پمادها و کرم های OTC مانند (آماده سازیH ) تقریباً در هر داروخانه یافت می شود و می تواند تسکین فوری را ارائه دهد. برخی حتی می توانند تورم را کاهش دهند و به بهبود سریعتر هموروئید شما کمک کنند.

یا کرم های حاوی هیدروکورتیزون که هر بار بیش از یک هفته از آن استفاده نکنید.

نرم کننده های مدفوع

بر اساس موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی نرم کننده های مدفوع یا مکمل های فیبر مانند پسیلیوم می توانند به موارد زیر کمک کنند:

  1. کاهش یبوست
  2. مدفوع را نرم تر کنید
  3. اجابت مزاج سریع و بدون درد را آسان تر می کند

بسیاری از این نرم‌کننده‌های مدفوع به شکل‌هایی مانند پودر، کپسول و مایعاتی هستند که بین یک تا سه بار در روز به صورت خوراکی مصرف می‌شوند.

درمان های پزشکی برای هموروئید

در برخی موارد، اگر علائم شدید یا عوارض ناشی از هموروئید درمان نشده دارید، ممکن است به درمان‌های پزشکی یا جراحی اضافی نیاز باشد.

در اینجا چند گزینه برای درمان پزشکی یا جراحی هموروئید وجود دارد:

پماد نیفدیپین با لیدوکائین

این برای درد و تورم در بواسیر است که لخته خون ایجاد کرده است

کرم ها یا پمادهای کورتیکواستروئیدی تجویزی

اینها به خارش و تورم کمک می کنند، مانند آنالپرام (هیدروکورتیزون با پراموکسینور).

بستن نوار لاستیکی

یک نوار لاستیکی در اطراف هموروئید شما محکم می شود تا جریان خون قطع شود تا بواسیر در چند روز کوچک شود.

اسکلروتراپی

ماده ای به بواسیر تزریق می شود که دیواره رگ های خونی هموروئید را سفت می کند و هموروئید را کوچک می کند.

انعقاد مادون قرمز

نور مادون قرمز بافت مقعد را برای کاهش جریان خون به بواسیر تجزیه می کند و باعث کوچک شدن آن می شود.

جراحی هموروئید

در حالی که تحت بیهوشی عمومی هستید، جراح از چاقوی جراحی و ابزارهای دیگر برای بریدن بواسیر از مقعد یا رکتوم بدون آسیب رساندن به اسفنکتر مقعد استفاده می کند. این عمل می تواند منجر به درد قابل توجهی برای چندین هفته شود و تنها در موارد شدید که سایر درمان ها مؤثر نبوده اند استفاده می شود.

لیفت هموروئید با منگنه

یک جراح از یک دستگاه منگنه دایره‌ای استفاده می‌کند تا هموروئید را به بافت مقعد یا مقعدی بازگرداند تا در هنگام نشستن یا رفتن به دستشویی باعث درد یا ناراحتی نشود. دردناک تر و تهاجمی تر از برداشتن است، اما ممکن است همیشه از بازگشت هموروئید جلوگیری نکند.

بستن شریان هموروئید با هدایت داپلر

یک جراح از یک دستگاه اولتراسوند برای یافتن شریان تامین کننده خون هموروئید استفاده می کند. سپس جراح رگ خونی را قطع می کند و بواسیر را بر روی بافت مقعد یا مقعد بخیه می زند.

غذاهای مفید برای بواسیر


استفاده از انجیر خشک

چند انجیر خشک را با آب گرم بشویید وشب آن را خیس نمایید. صبح انجیر وآبی که انجیر در آن خیس خورده را میل نمایید.خوردن انجیر هنگام عصر نیز مفید میباشد.
خوردن انجیر زمانی اثر گذار است که چندین هفته خوردن آن را ادامه دهید. دانه های ریز انجیر باعث تحریک روده وحرکت مدفوع میشود .
درمانهای خانگی باعث کاهش فشار درقسمت مقعد و کاهش میزان بواسیر میشود. برای رهایی یافتن از این بیماری باید از مبتلاشدن به یبوست جلوگیری نمایید .

تخم انبه

دانه انبه دردرمان این بیماری مفید میباشد . باید به شیوه ای صحیح آنرا خشک کرده و پودرنمائید و در محلی تمیزوخشک نگهداری کنید. یک یا دوقاشق پودر انبه را دوبار درروز مصرف نمایید خوردن آن باعث کاهش ورم میشود .

استفاده از آلو برقانی یا سیب سرخ

آلوی برقانی به عنوان سیب سرخ شناخته شده ومصرف آن به مدت دوالی سه ماه دردرمان این بیماری مؤثر میباشد. مصرف این میوه یکی از مؤثرترین درمان برای بواسیر خونی میباشد.

مصرف تربچه

مخلوط صد میلی گرم از تربچه رنده شده ویک قاشق عسل ویا نوشیدن آب این سبزی دو بار درروز درحدود 60 الی 90 میلی گرم دردرمان بیماری مفید میباشد. این روش درمانی میتواند به شکل داروی خارجی نیز استعمال شود . تربچه سفید را باشیر ترکیب نمایید تابه شکل خمیر درآید استفاده آن درمحل درد باعث کاهش یافتن ورم ودرد میشود.

شلغم

آب برگ آن باید گرفته شود و 150 میلی گرم باید به بیمارداده شود و زمانیکه آب آنرا مصرف میکنیدخوردن میوه های خام و سبزیجات ضروری میباشد. برای بدست آوردن نتیجه بهتر، آب برگ شلغم را به اندازه یکسان با آب شاهی واسفناج و هویج مخلوط نمایید.

خوردن کدو

سه قاشق چایخوری آب برگ کدو را با یک لیوان شیر بدون چربی مخلوط نموده وهرروز صبح مصرف نمایید وخمیر ریشه گیاه را نیز برای بدست اوردن نتیجه بهتر میتوانید استفاده کنید.

زنجبیل

نصف قاشق چایخوری از آب زنجبیل تازه را بایک قاشق چایخوری آبلیموی تازه ونعنا و یک قاشق عسل ترکیب کنید .

مصرف پیاز

در بواسیر خونی مصرف پیاز مفید میباشد.تقریبا 30 گرم آن را درآب رنده کنید. شش گرم شکر را به آن اضافه نماییدودوباردرروز مصرف کنید بعد ازچند روز عوارض این بیماری کاهش مییابد . همچنین پیاز دردرمان بواسیر خشک مؤثر میباشد.

دانه کنجد

بیست گرم دانه کنجد را در پانصد میلی گرم آب بجوشانید تا آب آن یک سوم میزان اصلی شود یا به شکل یک شیرینی دربیاید. آن را با آب به شکل خمیر در بیاورید و برای درمان بواسیرمی توانید آن را با کره استفاده نمائید.

هلیله کابلی

گیاه هلیله کابلی برای درمان بواسیر و به عنوان ماده ای ملین وگس معروف است. این میوه باید درروغن سرخ شود تا به رنگ قهوه ای درآید؛ سپس آنرا پودرکرده ونگهداری نمایید. نصف قاشق چایخوری از این پودر هنگام خواب باعث حرکت معمولی مدفوع هنگام صبح میشود. گس بودن میوه باعث از بین رفتن سفتی مدفوع می شود. ترکیب خمیرمیوه در روغن برای استعمال خارجی مفید میباشد.

رژیم غذایی برای بواسیر

درمان علل اصلی یبوست تنها راه رهایی از این مشکل میباشد. درابتدا تمام مسیر گوارشی برای چندین روز باید استراحت کنند تاروده پاک شود. بدین منظور بیمار باید خورن میوه را حداقل تا شش روز ادامه دهد پس از آن ممکن است از غذاهای طبیعی برای راحت مدفوع کردن استفاده نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محدثه ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    27 11
    سلام خسته نباشید من پدرم 3 سال درد و مقعد دارد چند بار عمل کرده و از شیاف و دارو های گیاهی استفاده کرده و حتی تنقیه هم میکند ولی تاثیر ندارد واقعا از زندگی بریده راه دیگری نست برای بهتر شدن .
  • asghar ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    سلام مدتی است اطراف مقعدم چند تکه گوشت اضافه زده بیرون،اول یکی بود بعدا اضافه شد.ولی هنگام دفع مدفوع با اینکه یبوست هم دارم نه سوزش دارم نه درد و نه خارش لطفا راهنماییم کنید آیا بواسیر دارم یا خیر؟
  • سحر.م ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام.30 سال سن دارم.حدود 11 سال متوجه این شدم که بیرون زدگی کنار مقعد دارم(حالا قبل از اونو یادم نمیاد).ولی نمیدونم بواسیر هست یا نه نسبت به چیزایی که شنیدم این شکل از بیرون زدگی بواسیر گفته میشه.در حالی که نه سوزش خارش خونریزی درد یا مشکل در دفع .هیچ کدوم از این مشکلارو ندارم.ولی همیشه این فکر باهامه. لطفا راهنمایی کنید منو.اگه میشه سریع جوابمو بدید
  • سحر.م ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    39 7
    سلام.30 سال سن دارم.حدود 11 سال متوجه این شدم که بیرون زدگی کنار مقعد دارم(حالا قبل از اونو یادم نمیاد).ولی نمیدونم بواسیر هست یا نه نسبت به چیزایی که شنیدم این شکل از بیرون زدگی بواسیر گفته میشه.در حالی که نه سوزش خارش خونریزی درد یا مشکل در دفع .هیچ کدوم از این مشکلارو ندارم.ولی همیشه این فکر باهامه. لطفا راهنمایی کنید منو.اگه میشه سریع جوابمو بدید
  • سیما ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    سلام، من هفت سال مبتلا به یبوست بودم،همه نوع مسهل دارویی وگیاهی استفاده کردم ولی هیچ نتیجه دائمی حاصل نشد به متخصص گوارش مراجعه کردم بعد کلی آزمایش و حتی کولونوسکوپی گفتن مشکل نداری و فقط باید فیبر و مایعات مصرف کنی، برنامه غذايي متخصص تغذیه هم بی اثر بودتا اینکه از آشنایان که این مشکل رو داشت یک فیزیوتراپ معرفی کرد که تخصص عضلات شکمی و کمری بود بعد از معاینه بمن گفت عضلات شکمم دچار ضعف وناهماهنگی با عضلات کمری شده و فشار کافی به روده‌ها نمیاره و روده‌هام تنبل شده که بعد از هفت جلسه درمان ورزشی منظم الان سه ساله که هر روزصبح جسارتا دفع دارم و حتی پراشتهاتر شدم و افسردگیم هم برطرف شده هنوز شماره تماس دکتر رو دارم اگه خواستید تماس بگیرید شاید شما هم از دست این مصیبت راحت شدید. دکتر دلاور
    • ژاله ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      46 8
      سلام سیما جان من هم حالم خیلی بده میشه ادرس و شماره تلفن فیزیوتراپ رو به من هم بدی؟
    • حسن ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
      38 14
      سیما خانم سلام اگه امکانش هست شماره دکتر و برام بفرست با تشکر.
    • زهرا ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
      46 15
      سلام سیما خانوم خوب هستین من پاقعا در گیر همین مشکلم پیش هر دکتریم رفتن فایده نداشته میشه لطف کنین شماره دکترو واسم ارسال کنین مرسی
    • بهزاد ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
      32 12
      سلام مرسی از راهنمای خواهش شماره دکتری که رفتی برام بفرست من الان 10 سال مبتلا به این بیماری هست خواهش میکنم در اسرع وقت بفرست ممنون ابجی
    • پری ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
      36 6
      سلام لطف کنید شماره دکتربدید
    • ناشناس ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      41 10
      سلام بیزحمت شماره ی دکتر رو بدین
  • شقايق ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    68 12
    سلام,خدمت عزيزان عرض کنم من حدودا ي سالي ميشه بيماريه شقاق مقعدياهمون بواسير رودارم اين اکثرا توفصل زمستون بيشترب سراغ ادم مياد,متاسفانه اگه جلوشونگيرين عمل لازم ميشين,پيشنهادمن اينه ک اگه اين بيماري رودارين حتما بريدسراغ درمانش,دوستان اگه مقعدتون زخم ياگوشت بيرون زده ب هيچ وجه پماداستفاده نشه چون پماد زخم روعميق تر و گوشت روبزرگترميکنه,اونايي ک بيماريشون شديدميتونن با ي رژيم غذايي خوب اعم ازشيرسرد,روغن زيتون,کاهو,غذاهاي فيبري,فعاليت زياد,ورزش هاي خاص ک من زيادازشون اطلاع ندارم,نان هاي سبوس دارو...درمانش کنن,من هم ب اين بيماري مبتلام و مقعدم دچاره زخمه وتا دوروزه اينده هم بايد عمل کنم چون ديرمراجعه کردم وباقرصوداروخوب نميشه,راجب عملم بهتون بگم ک من خودم خيلي ميترسم اما باتحقيقاتي ک من از بيماراي ديگه کردم عملش درد نداره واگ پيشه ي پزشک حاذق بريدبرنميگرده...التماس دعا عزيزان
  • سمیر ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    90 17
    سلام من مدت 3 سال میشود که بواسیر دارم و دوبار عملیات شدم ولی خوب نیستم حالا هم درد دارم داکتر میگوید که معقد شما خورد شده و در مدفوع کردن بسیار مشکل دارم و بسیار خون هم می آید با درد بسیار شدید لطفا مشوره می خواهم که چی باید کرد کمکم کنید که به زندگی اولی ام برگردم بسیار خسته سدیم
  • علی ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    30 10
    با سلام منم از ارومیه هستم به این بیماری مبتلا شدم. اطراف مقعدم یک تیکه گوشت بیرون زده !پیش چه دکتری برم؟ آیا در ارومیه عمل جراحی بواسیر با لیزر وجود دارد؟
  • فهيمه ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    0 0
    من بعد از بچه اولي بواسير گرفتم بعد از دومي زياد شد دكتراي لندنم ميگن خطرناك نيست ولي خودم درد دارم وقتي توالت ميرم رهنمايي كنيد لطفا
  • شادی ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    نظرات درمان مفید بود
  • زهرا ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    38 15
    سلام خستخ نباشد من مدت ی ساله ک گوش اضافه در مقدمقعدم در اوردم همیشم یبوست دارم دکترم رفتم واسه درمان بهم پماد داد ولی فایده نداشت الان مدتیه ک گوشتای اضافه زیاد شدن وقتیم میرم دسشویی خون همراه بامدفوع خارج میشه موقع مدفوعم خیلی اذیت میشم تو رو خدا راهنماییم کنین نمیدونم پیش چ متخصصی برم ک مشکلمو حل کنه
  • Ebi ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    سلام ممنون از مطالب خوبتون
  • arash ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    38 19
    سلام من هموروئید داشتم 5سال قبل عمل سنتی انجام دادم و دکترم کش مقعد رو کمی باز کرده و از اون به بعد، بعداز شستشو مدفوع خارج میشود و دکترم گف که ربطی به باز کردن کش مقعد نداره میخواستم بدونم با عمل لیزر حل میشه ؟
  • امین ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    17 3
    سلام.داداشم 5 ساله بواسیر داره . همراه خون . گوشت اضافه ک خودش ب حالت اول بر میگرده.سوزش درد خارش نداره.20سالشه.راهنماییم کنید!!!؟؟؟ تشکر
  • Hadiseh ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    34 11
    عااااااااااااااااااااااالی بود.
  • شمیمه ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    35 12
    دارو برای مدفوع که نمیاد چه دارویی میباشد در ضمن این بیمارسکته ایی هس حالا ما چه کار کنیم بیمار ما زن ۷۴ساله هست
    • بهزاد ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
      27 9
      شماره دکتر دلاوری سیما خانوم لطفا
  • رضا ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    خوب خوبه که گوشت به این گرونی من پیشنهادم اینه برا ابگوشت استفاده نمایید
  • حامد ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    با سلام خواهشا یه درمان مفید دارویی بهمراه رژیم غذایی مناسب درمان بواسیر داخلی لبست کنید توی یه پست جداگانه اونایی که مث من خونریزی دارن هنگام اجابت مزاج میدونن چقدر این درد کوفتی آدمو نا امید میکنه از زندگی...
  • حامد ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    با سلام خدمت دوستان عزیز من ی بار عمل جراحی همورئید (بواسیر ) در سال 76 کردم و سالها با اینکه عمل کرده بودم ولی با دردش و گاهی خونریزی مدارا کردم و گاهی عود میکرد اما اخیرا در سال 84 درد شدید و خونریزی شدید داشتم که با مراجعه به دکترهای مثل عزیزی . رضایی . روبیک و... همه همورئید درجه 4 تشخیص دادند و گفتند حتما باید عمل بشم و هیچ راهی وجود نداره . بعد از این من شدیدا تحقیق کردم و ی سوال منو به خودش مشغول کرد که با عمل در اصل صورت مسئله ما پاک کردیم دلیل این موضوع را باید در بدن و تغذیه جستجو کرد خلاصه نمی خواهم زیاد حرف بزنم میرم سر اصل مطلب در خیلی از مطالب و سایت ها اومده من همین کاری که میگم انجام دادم والان بسیار بسیار خوب و عالی شدم .دو کار انجام بدید 1- خوردن مرتبط خاکشیر 2-استفاده از روغن ویتامین ای من با استفاده از این دو راه کاملا شفا پیدا کردم و الان نه درد دارم و نه خونریزی و کاملا بواسیر من کوچک شده و همین کار را مرتبط باز دارم انجام میدم .امیدورام مطالب بنده به کار شما دوستان بیاد. با تشکر
  • حامد ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    باسلام ببخشید منظورم از اخیرا سال 94 بود نه 84 اشتباه تایپی بود. موفق باشید .
  • منوچهر ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    61 18
    سلام.می خواستم بدانم برای درمان بواسیر به چه پزشکی مراجعه کنم.ممنون
    • محمد ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
      116 8
      سلام تاجایی که من سراغ ذارم هرکی عمل کرده برگشته بهترین راه درمان خانگی است خدا نگهدار
  • asalparsa ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    سلام،من تا چند سال پیش یه بیرون زدگی خیلی کوچیک در حد یه لوبیا داشتم اما دو سال پیش که زایمان کردم بیشتر شد خیلی درد داره حتی موقع نشستن هم دچار مشکل شدم، تقریبا هر دو روز یکبار اجابت مزاج دارم که بعد از اجابت انگار بیرون زدگی بیشتر هم میشه چیکار کنم، بجز جراحی میشه کاری دیگه کرد که کامل بره داخل؟ تورو خدا جواب بدید ،ممنون
    • علی ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
      0 0
      باسلام به هیچ وجه عمل نکنید چون بعد ازمدتی دوباره عود میکند. شما باید ابتدا یبوست خود را درمان کنید و از غذاهای ملین استفاده کنید.باید از بعضی غذاها پرهیز کنید مانند: برنج -گوشت گاو-سوسیس و کالباس وغذاهای کارخانه ای-عدس -پنیر مانده - سرخ کردنی-ماکارانی-بادمجان- در عوض اینها را بخورید: آش زیاد بخورید (بجز آش رشته)-انجیر خیس شده-آلو خیس شده -روغن زیتون همراه غذا حتما" بخورید.وغذاهای لزج و ملین
  • ناشناس ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    23 1
    واقعادرست میشه؟؟
  • رضا ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    سلام دوستان راه علاج فقط وفقط داشتن مدفوع آبکی است تاکیید میکنم آبکی با خوردن ملین یا هر غذایی که بخورین شکمتون به دلبیچه بیفته البته نه اسهال
  • محمد ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    66 14
    سلام من چهار بار عمل کردم و آخرین عمل 40روز قبل بود و آخرین عمل جراح بود که به خارش و سوزش ادامه دارد لطفا برای من جواب بدهید چه کار کنم و بیست سال است که دچار این بیماری شدم.
  • yasin ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    سلام ببخشید من الان بالای 4سال هستش که با این بیماری سرو کار دارم دکتر رفتم که تشخیص دکترها بواسیر خارجی بوده دارو میدن فقط برا مدت چند ماهه خوب هستش خروجی مقعدم به حالت ورم کردگی (به حالت دونه )در میاد همراه با درد خواهشا ی راهی پیشنهاد کنید که برآب همیشه از شر این بیماری راهایی پیدا کنم مرسی
  • رضا ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
    8 4
    كيوي براي درمان يبوست عاليه شب موقع خواب ٢تا ٣ تا كيوي با ١ ليوان آب بخورين
  • روشش همینه ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
    65 17
    سلام عزیزان، من هموروئید درجه 4 داشتم حتی با خونریزی شدید... اصلا تمایل به جراحی نداشتم اما حتی نمیشد بشینم:( خدارو شکر بهتر شد با این روش که سعی کردم هر روز بیرون روی داشته باشم و موقع اجابت مزاج اصلا فشار نیارم. شما هم از این روش استفاده کنین و هر روز بیرون روی داشته باشین انشاا... شما هم بهبود پیدا کنین با این روش مدفوع سخت نمیشه و فشار برداشته میشه و کم کم روده ها منظم کار میکنن و عادت میکنن به هر روز یا حتی روزی چند بار بهتر. بهتر اینه اول صب باشه اما هرموقع دیگه هم باشه موردی نداره مهم اینه هر روز باشه که سفت نشه و فشار نیاد... یا حق
  • علیرضا ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    4 1
    دددددددددممممممممممتتتتتتتت گرم ، مهرداد
  • علی ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
    18 0
    اولا از مدیر سایت در تعجبم که چطور نظر یه آدم نفهمیده رو که به خودش اجازه میده به دیگران توهین کنه رو درج کرده، دوما آقا رضا شما با این پاسخی که دادین ثابت کردین از لحاظ فهم و تربیت در رتبه پائینی در جامعه قرار دارین و باعث تاسف هستین، البته امثال شما که به خودشون اجازه تمسخر دیگران رو میدن کم نیستن، اونهایی که پاسخ شما رو لایک کردن موید این گفته ست...
  • سجاد ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    سلام من چند روزی هست که یک استخوان در پشتم هست که خیلی درد میکنه ایا بواسیر هسته ؟ ممنون میشم اگه کمکم کنید