چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4118

دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در دیدار رئیس دبیرخانه مجمع تعامل و اعتماد سازی آسیا، گفت: اساس مبارزه در یكی دو سال اخیر بر كاهش تقاضای مواد مخدر و كاهش آسیب در تمامی زمینه‌های فردی ، خانواده و اجتماعی و مقابله حرفه‌ای با عرضه مواد مخدر استوار است.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، اسماعیل احمدی مقدم در این دیدار، از مهم‌ترین برنامه های آتی ستاد مبارزه با مواد مخدر را ساماندهی مراكز درمانی پلیس‌مدار و تبلیغات اجتماعی جهت آگاهی سازی جامعه در راستای اصل پیشگیری از اعتیاد برشمرد.
وی گفت: برنامه وسیعی را برای انسداد مرزها با افغانستان و پاكستان داریم و در آینده وضعیت نسبتاً خوبی در كنترل مرزها خواهیم داشت.
احمدی مقدم در ادامه ضمن ابراز تاسف از كشت بی رویه و افزایش تولید مواد مخدر به رقم حدود 7000 تن در سال جاری و پس از حضور نیروهای آمریكایی حاضر در افغانستان ، گفت: به لحاظ موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیكی ایران همواره درگیر مساله مواد مخدر در منطقه بوده است .
دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین از ایران به عنوان مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا یاد كرد و افزود: مسائل افغانستان باید محور اهتمام كشورهای منطقه و جهان باشد تا افغانستانی توسعه یافته و عاری از فقر و مواد مخدر داشته باشیم ، چرا كه مواد مخدر مرز نمی شناسد و كشورها هم نباید ملاحظات سیاسی را در بحث مبارزه با مواد مخدر لحاظ نمایند.
احمدی مقدم افزود: ما امسال برنامه داریم كه 300هزار نفر معتاد هروئینی و تزریقی را تحت درمان متادون قرار دهیم و برای اینكار سازماندهی لازم را انجام داده‌ایم و انشاءالله بتوانیم گام های بلندی را در این زمینه طی سال جاری و سال آینده برداریم ، ضمن اینكه برنامه های زیادی برای پیشگیری از گرایش به مواد مخدر از طریق اقدامات مختلف فرهنگی داریم.
جاندوس اسنف نیز در این دیدار با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران در حال مبارزه بی امان با مواد مخدر است و در این راه شهدای زیادی را نیز تقدیم ملت خود و حتی دیگر ملتهای جهان نموده است گفت: در واقع ایران یك الگوی بسیار مناسب و مشخص برای دیگر كشورها در این زمینه است و دنیا باید از این الگو پیروی كند.
وی با اشاره به اینكه بشدت تحت تاثیر اقدامات كاهش تقاضا در جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است، افزود: ایران دارای تجاربی غنی در امر مبارزه با مواد مخدر در تمام زمینه ها است و ما نیازمند همكاری همه جانبه شما هستیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha