سلامت نیوز: معاون عمرانی استانداری تهران گفت: رفع مشکل آلودگی هوا اولویت دوم استانداری تهران بعد از تامین آب شرب است.

محمدرضا محمودی در گفت وگو با پانا، در خصوص اظهار نظر رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر مبنی استانداری تهران متولی اصلی برای رفع مشکل آلودگی نیست چرا این مساله الویت اصلی این نهاد نیست، اظهار کرد: قطعا کسی که این مساله را گفته است، اطلاع دقیقی نسبت به وظایف تعریف شده برای استانداری تهران ندارد.

وی ادامه داد: هم اکنون معاونت عمرانی استانداری تهران دو کارگروه در این خصوص دارد یکی کارگروه کاهش آلودگی هوا که در آن سیاستگذاری ها در این بخش تامین می شود و دیگری کارگروه کمیته اضطراری آلودگی هواست که در مواقع بحرانی شدن آلودگی هوا نسبت به تعطیلی هوا اقدام می کند.

معاون عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه استانداری تهران به عنوان هماهنگ کننده میان بخش های مختلف در این زمینه فعالیت می کند، گفت: اینکه فکر کنیم سازمان محیط زیست فقط متولی این کار است، اشتباه است بلکه همه دستگاه های مسئول باید با همکاری در این بخش تلاش کنند تا مشکل آلودگی حل شود.

محمودی ادامه داد: همه دستگاه ها در برابر آلودگی هوا مسئولند و وظایفی برای آنها تعیین شده است برای نمونه شهرداری باید نظارت درستی نسبت به ساخت و ساز و تخریبها داشته باشد تا ذرات معلق زیادی در هوا منتشر نشود یا وزارت نفت موظف است بنزین یورو4 به جایگاه ها برساند.

وی با تاکید بر اینکه رفع آلودگی هوا الویت دوم استانداری تهران است، گفت: بعد از تامین آب شرب، دومین الویت استانداری رفع مشکل آلودگی هوای تهران است.

محمودی در پایان افزود: استانداری به شدت پیگیر است تا جلسات کارگروه آلودگی هوا تشکیل شود و همه مصوبات آن اجرایی شود.

معصومه ابتکار روز گذشته در جلسه علنی اجرای دقیق برنامه جامع کاهش آلودگی هوا را با حضور تمامی دستگاه های مربوطه تنها راهکار برای رهایی آلودگی هوا دانست و اعلام کرد: یادمان باشد متولی اصلی این موضوع سازمان محیط زیست است نه استانداری که صدها مسئولیت ریز و درشت را به جزء آلودگی هوا بر عهده دارد و باید آن را انجام دهد. از این رو اولویت قرار ندادن مساله کاهش آلودگی هوا در این نهاد امری عادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha