محققان ایرانی برای نخستین بار در كشور موفق به ارایه داروی گیاهی درمان سوختگی شدند كه علاوه بر كوتاهتر كردن دوره درمان موجب تغییر روش درمان این نوع آسیب ها می شود.

سلامت نیوز: محققان ایرانی برای نخستین بار در كشور موفق به ارایه داروی گیاهی درمان سوختگی شدند كه علاوه بر كوتاهتر كردن دوره درمان موجب تغییر روش درمان این نوع آسیب ها می شود.

سیامك محمدی محقق این طرح روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت : عمده تركیبات به كار رفته در این داروی گیاهی، پونه، سقز و هواچوبه است .

وی افزود: در روش های موجود درمان سوختگی در كشور، در مرحله ضدعفونی كردن زخم به علت برخورد پنبه به گوشت آسیب دیده ، بیمار درد زیادی را تحمل می كند و از سوی دیگر این برخورد موجب ماندگاری زخم می شود و این در حالی است كه با استفاده از این دارو عوارض مذكور از بین می رود .

وی اظهار داشت: عصاره گل پونه به خودی خود محل سوختگی را ضدعفونی می كند، عصاره گیاه هواچوبه نیز موجب از بین رفتن محل تاول سوختگی می شود و محرك رویش گوشت است و از سوی دیگر عصاره سقز و روغن كرچك نیز موجب نرم شدن محل سوختگی می شود.

این محقق خاطرنشان كرد: این دارو پس از انجام آزمایش های حیوانی و انسانی به تولید انبوه خواهد رسید. ارزان بودن، گیاهی بودن و عدم باقی ماندن جای سوختگی در بدن از جمله خواص این داروست.

این طرح توسط حامد آراستگی  و سیامك محمدی عملیاتی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha