سلامت نیوز: اگرچه سیگار اعتیاد سبك تری نسبت به مواد مخدر دارد ولی مطالعات نشان داده است كه داروها جایگاه موثری در ترك سیگار دارند.

دكتر علی فرهودیان، عضو هیئت علمی مركز تحقیقات اعتیاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: اگرچه سیگار اعتیاد سبك تری نسبت به مواد مخدر را دارد و این امر باعث می شود كه بعضی از درمانگران گمان كنند كه ترك سیگار نیاز به درمان ندارد ولی مطالعات نشان داده است كه داروها جایگاه موثری در ترك سیگار دارند.

وی گفت: برخی از این داروها این خصوصیات را دارند كه علائم ترك سیگار را تخصیص دهند، این داروها اثر بخشی كمی دارند ولی در نهایت در درمان مفید هستند.

این روانپزشك تصریح كرد: دسته دوم این داروها، داروهایی هستند كه ماده اصلی سیگار یعنی نیكوتین را دارند و اثری شبیه نیكوتین روی مغز می گذارند این داروها عوارض پرخطری كه سیگار دارد را نداشته است.

وی اظهار كرد: نباید فراموش شود كه اعتیاد به سیگار اعتیاد تمام عیار بوده و عموماً در اعتیاد داروها جایگاه محدودی در درمان دارند و مطلبی كه مهم است این است كه مداخلات روانشناختی، ایجاد انگیزه در بیمار و آموزش و مهارت هایی برای اجتناب است كه بهتر است توسط درمانگر در این حوزه انجام گیرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha