پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۹
سلامت نیوز: مردی كه در تلاش برای گرفتن مهریه خواهرش شوهر او را به قتل رسانده بود در دادگاه حاضر شد و جزییات این قتل را توضیح داد. به گزارش خبرنگار ما، چهار سال قبل خانواده مردی به ماموران پلیس آباده واقع در استان فارس خبر داد پسر جوان‌شان گم شده ‌است. وقتی ماموران تحقیقات خود را آغاز كردند متوجه شدند سرنخی از این مرد نیست، تا اینكه اوایل امسال جسد تقریبا متلاشی‌شده مردی را از داخل یك گودال بیرون كشیدند. وقتی جسد به پزشكی قانونی منتقل شد ماموران از خانواده مرد مفقودشده كه مسعود نام‌ داشت، خواستند تا برای شناسایی به سردخانه بروند. خانواده مسعود با دیدن جنازه تایید كردند جسد متعلق به پسرشان است.

در حالی‌كه پس از گذشت چهار سال از مفقود شدن مسعود سرنوشت او فاش شده بود خانواده وی بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفتند و گفتند تا جایی كه می‌دانند او با كسی مشكلی نداشت و تنها اختلافی كه داشت با برادر همسرش بود. وقتی پلیس از تنها مظنون پرونده بازجویی كرد متوجه شد آنچه باعث قتل مسعود شده مهریه همسر متوفی مسعود است. سعید- متهم- به كارآگاهان گفت: مدتی قبل خواهرم فوت شد. البته به قتل نرسید و مرگ او بر اثر یك حادثه بود. از وقتی خواهرم فوت شد مسعود خیلی ما را اذیت می‌كرد و می‌خواست مهریه خواهرم را ندهد و هرچه دارایی متعلق به خواهرم بود بالا بكشد. من هم نمی‌خواستم اجازه دهم او این كار را بكند. چون پدرم پیر بود و به پول مهریه خواهرم احتیاج داشت، به شوهرخواهرم می‌گفتم باید آن را به ما بدهد اما قبول نمی‌كرد. راه‌های مختلفی را رفتیم و به مسعود گفتم در نهایت قانون از ما حمایت می‌كند. متهم ادامه داد: روز حادثه با مسعود صحبت كردم و گفتم دیگر موضوع را بیش از این كش ندهد و از او خواستم حتما پول را بدهد اما او گفت نمی‌دهد و به من گفت دیگر مزاحمش نشوم من هم آنقدر عصبی شدم كه او را زدم و به قتل رساندم. با توجه به اعتراف مقرون به واقع متهم و تكمیل تحقیقات، كیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه كیفری‌استان فارس فرستاده شد. با آغاز جلسه محاكمه در ابتدا نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و در مورد كیفرخواست گفت: متهم حاضر در دادگاه چهار سال قبل جوانی به نام مسعود را به دلیل اینكه حاضر نبود مهریه همسرش را به برادرانش یعنی متهم حاضر در دادگاه بدهد به قتل رسانده است. زمانی كه متهم را دستگیر كردیم او سعی می‌كرد موضوع را مخفی كند اما از آنجایی كه تنها مظنون پرونده او بود و دلایل هم در موردش كافی به نظر می‌رسید او مجبور به اعتراف شد.

 نماینده دادستان افزود: متهم بعد از اینكه مجبور به اعتراف شد، گفت: نمی‌توانستم خودم را كنترل كنم. مسعود خیلی ما را اذیت می‌كرد و من دیگر نمی‌توانستم رفتارهای او را تحمل كنم. وقتی متوجه شدم واقعا نمی‌خواهد مهریه خواهر فوت‌شده‌ام را بدهد با او درگیر شدم. چوبی را برداشتم و تا جایی كه می‌توانستم او را زدم. آنقدر زدم كه روی زمین افتاد و بعد هم كمربندم را باز كردم و دور گردنش پیچیدم و آنقدر فشار دادم كه فوت كرد. نماینده دادستان ادامه داد: اظهارات این متهم مقرون به واقع است چرا كه بعد از این اعترافات بود كه پزشكی قانونی اعلام كرد علت مرگ فشار بر عناصر حیاتی گردن بوده و متهم خفه ‌شده‌ است. متهم همچنین اعتراف كرد بعد از قتل جسد را به داخل یك گودال انداخته؛ جایی كه ماموران جسد را پیدا كردند. بنابراین من به عنوان نماینده دادستان آباده درخواست دارم متهم به مجازات قانونی محكوم شود. سپس اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حكم قصاص كردند. در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد و گفت اتهام قتل را قبول دارد.
 او گفت: مسعود خیلی ما را آزار می‌داد. وقتی خواهرم زنده‌ بود با او هم رابطه خوبی نداشت و اگر رفتارهای بد شوهرخواهرم نبود خواهرم فوت نمی‌كرد. ضمن اینكه مهریه خواهرم حق پدرومادر من بود. من حتی به شوهرخواهرم پیشنهاد دادم مقداری از مهریه را كم كند و بقیه را بدهد اما باز هم قبول نكرد. البته شكایت هم كرده ‌بودیم و قانون هم از ما حمایت می‌كرد. نمی‌خواستم او را بكشم چون می‌دانستم بالاخره مهریه را خواهم گرفت اما روز حادثه خیلی من را عصبی كرد. كارهایم دست خودم نبود. من آزارم به یك مورچه هم نمی‌رسد اما آن روز به حال خودم نبودم. وقتی كه دیدم او توهین می‌كند و به خواهر فوت‌شده‌ام و پدر و مادرم بد‌وبیراه می‌گوید نتوانستم خودم را كنترل كنم و او را زدم. كتك زدن هم خیالم را راحت نكرد برای همین كمربند را دور گردنش پیچیدم و خفه‌اش كردم. وقتی صورتش كبود شد فهمیدم چه كرده‌ام اما دیگر كاری از دستم برنمی‌آمد و چاره در این بود كه جسد را مخفی كنم به همین دلیل هم جنازه را داخل گودالی عمیق انداختم و روی آن را پوشاندم. نمی‌دانم ماموران چطور متوجه شدند جسد كجاست. بعد از دفاعیات متهم وكیل مدافع او هم در جایگاه حاضر شد و درخواست كرد اولیای‌دم از قصاص صرف‌نظر كنند. با ‌پایان جلسه محاكمه هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha