سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که در صورت وقوع زلزله در شهر تهران بخشی از پرسنل اورژانس کار خود را رها خواهند کرد، گفت: نداشتن سامانه مدیریتی در کشور و نبود امنیت خانوادگی در زمان‌های بحران از مهم‌ترین علت‌ها بهم‌ریختگی پرسنل اورژانس به‌شمار می‌آید.

محمد ضابطی‌طرقی  در گفت‌وگو با خانه ملت، با هشدار نسبت به وقوع بلایای طبیعی به‌ویژه زلزله در شهر تهران، افزود: در صورت وقوع زلزله هفت ریشتری در شهر تهران، حدود هفت میلیون نفر از مردم مصدوم می‌شوند، از این‌رو هیچ مقدار لجستیک توان انتقال این مقدار مصدوم را ندارد و این اقدام در توان هیچ اورژانسی در سطح دنیا نیست.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که سازمان‌های مربوطه باید برنامه دقیقی را برای مقابله و مهار زلزله انجام دهند، گفت: در صورت وقوع زلزله در شهر تهران به‌طور حتم بهم‌ریختگی پرسنلی خواهیم داشت و به‌طور تقریبی حدود ۶۰ درصد از پرسنل اورژانس کار خود را رها خواهند کرد.

وی، با اعلام این که هم‌اکنون با شرایط فعلی باید برای پرسنل اورژانس کشور، تدابیر نظامی دیده شود، بیان کرد: هم‌اکنون این کارکنان از لحاظ امنیت خانوادگی در شرایط بحران، با مشکل روبه‌رو هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درباره بهم‌ریختگی پرسنلی بعد از وقوع زلزله در شهر تهران، یادآور شد: رها کردن کار از سوی پرسنل اورژانس در زمان وقوع زلزله علت‌های بسیاری دارد که نداشتن سامان مدیریتی در کشور و نبود امنیت خانوادگی در زمان‌های بحران از مهم‌ترین علت‌ها به‌شمار می‌آید.

این نماینده مجلس هشتم، با تأکید بر این که بهم‌ریختگی پرسنل اورژانس کشور ریشه در ضعف فرهنگ فرمان‌پذیری دارد، افزود: متأسفانه موضوع نبود فرهنگ فرمان‌پذیری در کشور به یک امر عادی تبدیل شده است.

ضابطی‌طرقی، با بیان این که متأسفانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در تعیین راهبردهایی برای مقابله با زلزله هیچ سهمی ندارد، یاد‌آور شد: در صورتی که اولویت دولت در مقابله با زلزله، حفظ جان افراد است باید وزرات بهداشت و درمان را در تصمیم‌گیری‌ها زیرمدخل کند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha