شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
سلامت نیوز: بعضی خبرها هر چقدر كه خبر باشند در لابه‌لای خبرهای سیاسی و اقتصادی و... انبوه هر روز گم می‌شود.

بعضی خبرها برایمان عادی شده است و ككمان هم نمی‌گزد كه با خبرمان كنند: مرد بیماری به جای آن‌كه در بیمارستان به كارش رسیدگی شود، به كلانتری برده می‌شود و در آنجا می‌میرد.

خبر این بود: بر اساس اظهارات ماموران یكی از كلانتری‌های كرج، یك مرد میانسال كه داخل یك خودروی مسافربر بوده دچار حمله قلبی شده است.

راننده خودرو كه از این وضعیت شوكه شده بود، به جای این‌كه این فرد را به مركز درمانی برساند یا حداقل با اورژانس تماس بگیرد، از ترس این‌كه برایش مشكلی پیش نیاید او را به پاسگاه پلیس برد و برای این‌كه خودش را از هرگونه دردسر در امان نگه دارد به پلیس پناه برد اما تاخیر در احیای این مرد میانسال به مرگ او منتهی شد.

باور كردنی نیست كه مردی در جلوی چشمان مردی دیگر دچار حمله قلبی شود و آن مرد به جای این‌كه بیمار را به بیمارستان ببرد او را راهی كلانتری كند.

این چه ترسی است كه ما را وادار می‌كند بیماری را این گونه با دستان خودمان و با بی‌تدبیری راهی آن دنیا كنیم.

این چه مشكلی است كه نمی‌گذارد یك بیمار قلبی را برای مداوا به درمانگاه ببریم.

یادمان نرفته است كه تا همین سال‌های اخیر و شاید هنوز هم، مصدومان تصادفی در محل حادثه رها و راننده‌های متخلف فراری می‌شدند و كسی حاضر نبود و شاید هنوز هم نیست كه از ترس گرفتار شدن و سین‌جیم پلیس و خانواده مصدوم، فرد مصدوم را با خودروی خود به بیمارستان برساند.

حالا می‌شنویم كه یك فرد دچار حمله قلبی هم از ترس همین گرفتاری‌ها راهی كلانتری می‌شود. چه كسی باید این‌گونه ترس‌ها را برطرف كند.

آیا بهتر نیست در این گونه مواقع وظیفه انسانی خود را انجام دهیم و اجازه ندهیم كه به راحتی و به بهانه قوانین دست و پاگیر جان یك هم‌وطن از دست نرود.

آیا بهتر نیست كه قوانینمان را طوری تغییر دهیم كه دیگر هیچ شهروندی در چنین مواقعی دچار ترس و مشكل نشود و براحتی در جدال میان نفس و وجدان انسانی خود و تبعات ناشی از قوانین دست و پاگیر بتواند با فراغ بال به وظیفه انسانی خود عمل كند؟

براستی اگر ما خودمان را به وجدانمان بسپاریم و یقین داشته باشیم كه اجر كار درست و انسانی خود را خواهیم گرفت آن وقت دچار این ترس می‌شویم كه شاید نتوانیم ثابت كنیم ای بابا، به خدا این آقا رو من سوار ماشین كردم. مسافر بود.

وسط راه یهو قلبش گرفت. منم آوردمش بیمارستان. بد كاری كردم؟ گناه كردم؟ خوب بود می‌بردمش كلانتری می‌گفتم آقا این شما و این هم این آقا كه توی ماشینم خودبه‌خود دچار حمله قلبی شد؟

براستی چه باید كرد كه در چنین مواقعی هر فردی با اطمینان كامل به وظیفه انسانی‌اش عمل كند و از هیچ چیز نترسد و مراكز قانونی و درمانی برایش دردسر ایجاد نكنند؟ براستی چه باید كرد؟

منبع:جام جم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha