سلامت نیوز: دما و گرمای محیط منزل باید مناسب و به اندازه باشد چون اگر هوای اتاق خیلی گرم باشد وقتی کودک به محیط سرد بیرون قدم می گذارد این اختلال ناگهانی درجه حرارت، سبب سرماخوردگی و آنفولانزا می شود.

دکتر عباس مومن زاده، متخصص اطفال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: والدین و کودکان وقتی از محیط بیرون وارد منزل می شوند دست های خود را با آب و صابون به خوبی بشویند زیرا با توجه به اینکه بیماری آنفولانزا در سطح شهر زیاد است باعث انتقال این ویروس به داخل خانه نشوند.

وی افزود: وقتی والدین و کودکان بیرون از منزل هستند نباید دست های خود را به چشم ها و دهان خود بزنند زیرا ویروس آنفولانزا تا حدود هشت ساعت می تواند برروی اشیاء باقی بماند و اگر فردی به اشیاء آلوده به این ویروس دست بزند سبب انتقال آن می شود.

مؤمن زاده تصریح کرد: باید از اختلال ناگهانی درجه حرارت پرهیز شود یعنی درجه حرارت منزل باید مناسب باشد و بیش از حد گرم نباشد که وقتی کودک و والدین از منزل خارج می شوند در هوای سرد دچار سرماخوردگی نشوند.

وی بیان کرد: روزهایی که اعلام می شود هوا آلوده است سعی شود افراد مسن و کودکان حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

مؤمن زاده گفت: کودکان اکنون که فصل زمستان است از مرکبات و سبزیجات زیاد استفاده کنند و همچنین والدین توجه داشته باشند که کودک خود تغذیه کافی و مناسبی داشته باشد.

این متخصص اطفال خاطرنشان کرد: وقتی کودکان خردسال دچار سرماخوردگی می شوند بلافاصله به مهد کودک فرستاده نشوند و بهتر است تا حدود دو هفته در منزل استراحت كند که دوره بیماری و نقاهت آن پشت سر گذاشته شود که البته نظر پزشک در رابطه با مدت استراحت آنها در منزل لازم است.

وی افزود: کودکان دبستانی که دچار سرماخوردگی می شوند با توجه به نظر پزشک باید در منزل استراحت کافی و لازم داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha