سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به محقق نشدن سرانه درمان 20 هزار تومانی در سال جاری، گفت: این سرانه در سال 91 باید بیشتر از رقم سال 90 باشد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید شهاب الدین صدر روز شنبه در حاشیه همایش عوامل اجتماعی موثر بر سلامت که در محل کتابخانه ملی برگزار شد با اشاره به تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه برای تشکیل شورای عالی بیمه سلامت گفت: در حال حاضر ترکیب این شورا مشخص شده است. شورای عالی بیمه سلامت باید تا پایان امسال تشکیل شود و تعرفه‌های درمان از محل این شورا تعیین شود.
 
وی درباره میزان رشد تعرفه‌های درمان سال 91 نیز گفت: باید هیئت دولت نسبت به تعرفه‌های تشخیصی درمانی و سرانه درمان در بودجه سال 91 جمع بندی داشته باشد. سازمان نظام پزشکی نیز نظرات خود را در این زمینه ارائه کرده است.
 
صدر درباره مولفه‌های اجتماعی موثر در سلامت گفت: این مولفه‌ها امروز در دنیا بسیار جدی هستند. بر اساس دستورالعمل جهانی فقر مطلق باید در کشورها ریشه کن شود. مسئل مربوط به آسیبهای اجتماعی، اعتیاد، مواد مخدر، تحکیم پایه‌های خانوار، جرایم جنسی، خودکشی و غیره باید به صورت جدی و دقیق مورد رسیدگی قرار گیرد.
 
وی درباره روند نزولی آسیبهای اجتماعی در کشور و میزان اقدام به خودکشی گفت: بین سالهای 75 تا 88، سال 75 بالاترین میزان آمار را داشته است اما سالهای 87 و 88 پایین ترین میزان خودکشی را داشته است. از بین سالهای 75 تا 88 بیشترین میزان جرایم جنسی مربوط به سال 77 و 78 بوده و کمترین میزان آن مربوط به سالهای 87 و 88 بوده است.
 
صدر در مقایسه شاخصهای سلامت در سالهای قبل از انقلاب و پس از انقلاب نیز افزود: در سال 57 میزان مرگ و میر نوزادان 111 در هزار تولد زنده بوده اما اکنون این شاخص به 11 در هزار تولد زنده کاهش یافته است. همچنین مرگ و میر کودکان زیر یک سال در سال 57 حدود 100 در هر هزار تولد زنده بوده اما این میزان اکنون به حدود 17 در هزار تولد زنده رسیده است. همچنین مرگ و میر مادران باردار در سال 57، دویست وسی وهفت در هر صد هزار تولد زنده بوده که اکنون به 23 در صدهزار کاهش یافته است.
 
وی همچنین درباره شکایات و تخلفات جامعه پزشکی نیز گفت: در حال حاضر میزان شکایات از جراحان زنان و ارتوپدی نسبت به دیگر گروههای تخصصی بیشتر است و در مجموع شکایات و تخلفات جامعه پزشکی نسبت به سال گذشته 18 درصد کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha