سلامت نیوز: متخصص اطفال گفت: ماساژ دادن، گذاشتن پارچه گرم زیر شكم نوزاد و در آغوش گرفتن از راه حل های اساسی برای آرام كردن نوزادان مبتلا به كولیك (نفخ شكم ) است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، دكتر احمد شاه فرهت  افزود: كولیك دردی است كه روده ها یا روده بزرگ نوزاد را در بر می گیرد و نوزاد این درد را در سه ماهه اول زندگیش تجربه می كند.

وی اظهار داشت: حركت دادن آرام گهواره، گذاشتن پارچه گرم زیر شكم نوزاد و ماساژ دادن بدن نوزاد با روغن بچه از دیگر راهكار ها در آرام كردن نوزادان مبتلا به كولیك به شمار می رود.

این پزشك با اشاره به اینكه گریه های ناشی از ابتلا به كولیك در نوزادان پس از گذشت دو هفته از تولد آنان آغاز می شود، خاطر نشان كرد آروغ گرفتن نوزاد می تواند در پیشگیری یا كاهش كولیك موثر باشد.

به گفته وی، كولیك معمولا بین سن 10 تا 12 هفتگی نوزاد متوقف می شود و پزشكان به آن كولیك سه ماهه اول می گویند، زیرا بعد از این سن دیگر متوقف می شود، اما گاهی ممكن است نوزاد تا چهار ماهگی هم به آن دچار شود.

وی با تاكید بر اینكه در موارد استفاده از دارو در درمان كولیك، نظر پزشكان متخصص الزامی است، افزود: در درمان دارویی قطره هایی وجود دارد كه شامل دایمتیكن است، این ماده اجازه نمی دهد محتویات درون شكم گاز تولید كند.

شاه فرهت تاكید كرد والدین نباید داروهایی را كه برای كودكان بزرگتر یا افراد بزرگسال تجویز می شود به نوزاد بدهند مگر اینكه پزشك تجویز كرده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha