یکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 41607
سلامت نیوز: رئیس انجمن مدیریت اقتصاد داری ایران گفت : کشور های پیشرفته 30 تا 50 درصد دلیل شکست درمان را به انتخاب غلط ، تجویز نادرست و یا مصرف غیر اصولی دارو مرتبط می دانند.

دکترمهدی محمد زاده رئیس انجمن مدیریت اقتصاد داری ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت : در زنجیره تامین سلامت، دارو یکی از مهم ترین عناصر است که حدود 90 درصد درمان های بیماران بواسطه یا به همراهی دارو انجام میشود .

وی با بیان اینکه در کشور های پیشرفته 30 تا 50 درصد دلیل شکست درمان را به انتخاب غلط ، تجویز نادرست و یا مصرف غیر اصولی دارو مرتبط دانسته اند گفت : تامین این عنصر در قالب یک نگاه عدالت جویانه می باید به دور از بضاعت بیمار و فارغ از قدرت پرداخت آنان حسب نیاز بیمار، بموقع و با کیفیت قابل قبول در اختیار بیمار قرار بگیرد .

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد : تولید ، عرضه و توسعه این محصول و همچنین تحقیق و ارائه داروهای جدید یک مقوله کاملا" اقتصادی است که بازدهی کافی اقتصادی فرایند تولید و عرضه دارو را ضروری ساخته و دولت ها با کار سازی و اعمال بیمه ها و پوشش حمایتی باید دخالت قدرت پرداخت را از تجویز دارو باز کرده و از سوی دیگر جنبه اقتصادی و سود آوری آن برای صنایع را حفظ کند.

وی ادامه داد : دارو خانه یک مرکز ارائه سرویس درمانی و در عین حال یک بنگاه کوچک اقتصادی است که این بنگاه اقتصادی دارای در آمدی شامل حاشیه سود دارو که حدود 20 درصد برای داروهای تولید داخل و کمتر از 10 درصد برای دارو های وارداتی و مبلغ بسیار اندک حق فنی می باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha