سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: پرستاران سازمان تامین اجتماعی منتظر اجرای قانون ارتقای بهره وری و کاهش ساعت کاری هستند و از هر زمان که اجرای این قانون در تامین اجتماعی آغاز شود باید معوقه پرستاران مانند بیمارستانهای دولتی از مهر 90 پرداخت شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، احمد نجاتیان افزود: بعد از اجرای قطعی قانون ارتقای بهره وری در اکثر دانشگاههای علوم پزشکی اکنون انتظار می رود که سازمانهای دیگر که منتظر اجرای این قانون در وزارت بهداشت بودند تا نتیجه کار را ببینند، اجرای این قانون را شروع کنند.
وی اضافه کرد: بعد از وزارت بهداشت و به جز بخش خصوصی بزرگترین سازمانی که در آن پرستاران مشغول کار هستند، سازمان تأمین اجتماعی است که تعداد زیادی از همکاران پرستار ما در آن شاغل هستند.
 
عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: اکنون انتظار این است که قانون ارتقای بهره وری و کاهش ساعت کاری در سازمان تأمین اجتماعی نیز اجرا شود به همین منظور در هفته های گذشته و قبل از تغییر مدیر عامل این صندوق جلسه ای نیز بین رئیس سازمان نظام پرستاری و رئیس صندوق تأمین اجتماعی برگزار شد.
 
وی افزود: مدیر عامل سابق صندوق تأمین اجتماعی در این جلسه اعلام کرد که تمهیدات لازم برای اجرای قانون ارتقای بهره وری و کاهش ساعت کاری پرستاران اندیشیده شده و این قانون در شرف اجراست.
 
نجاتیان گفت: امیدواریم تغییر در مدیریت تأمین احتماعی منجر به این نشود که اجرای این قانون به تعویق بیفتد زیرا به هر حال حق قانونی پرستاران تأمین اجتماعی است که از مزایای این قانون و کاهش ساعت کاری برخوردار شوند.
 
وی ادامه داد: برخی بیمارستانهای تأمین اجتماعی اعلام کرده اند که در حال برنامه ریزی برای اجرای این قانون هستند اما برای ما مبهم است که دقیقاً از چه تاریخی می خواهند کاهش ساعت کاری پرستاران را اجرا کنند اما این زمان هر وقت که باشد باید معوقه و حق و حقوق پرستاران از اول مهر 90 مانند دانشگاههای علوم پزشکی و بیمارستانهای دولتی پرداخت شود.
 
نجاتیان تأکید کرد: امیدواریم تغییرات مدیریتی در صندوق تأمین اجتماعی منجر به تعویق اجرای قانون ارتقای بهره وری در این سازمان نشود زیرا حافظی، مدیر عامل سابق این سازمان اعلام کرد که تدابیر لازم برای تأمین اعتبار و جذب نیروی مورد نیاز دیده شده است بنابراین اکنون پرستاران تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ اجرای این قانون هستند.
 
وی درباره برخی شنیده ها درباره نگرانی پرستاران بیمارستان میلاد در مورد تغییر حقوق پرسنل گفت: این بیمارستان از یک طرف متعلق به تأمین اجتماعی است و از طرف دیگر هیئت امنایی است و مسائل داخلی آن ربطی به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری ندارد و به تصمیم هیئت امنای آن مربوط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha