سازمان غذا و داروی آمریكا، داروی جدیدی را برای درمان بیماران بزرگسال مبتلا به نوع شایع سرطان پوست موسوم به «كارسینوم‌ سلول باسال» تایید كرد.

سلامت نیوز: سازمان غذا و داروی آمریكا، داروی جدیدی را برای درمان بیماران بزرگسال مبتلا به نوع شایع سرطان پوست موسوم به «كارسینوم‌ سلول باسال» تایید كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این دارو Erivedge یا vismodegib نام دارد كه تاثیر آن در درمان سرطان پوست تحت نظارت این سازمان مورد بازبینی قرار گرفته است. داروی مزبور اولین داروی تایید شده از سوی سازمان غذا و داروی آمریكا برای مقابله با كارسینوم سلول باسال است.

بنابر گزارش خبرگزاری شینهوا، این سرطان كه معمولا رشد آرام و بدون دردی دارد از لایه‌های رویی پوست آغاز می‌شود. این سرطان روی نواحی از پوست پدیدار می‌شود كه به طور دائمی و مرتب در معرض نور خورشید یا سایر تشعشعات فرابنفش قرار دارند. داروی Erivedge قرصی است كه یك نوبت در روز باید مصرف شود.

طبق گزارش سازمان غذا و داروی آمریكا، شایعترین عوارض جانبی این دارو در مصرف كنندگان آن شامل اسپاسم‌های عضلانی، ریزش مو، كاهش وزن، تهوع، اسهال، خستگی، اختلال در حس چشایی، كاهش اشتها، یبوست، تهوع و گاهی حتی از بین رفتن حس چشایی در زبان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha